شناسایی پیکر ۲۱ شهید دفاع مقدس از ۱۰ استان کشور
کد خبر: 3536959
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

شناسایی پیکر ۲۱ شهید دفاع مقدس از ۱۰ استان کشور

گروه جهاد و حماسه: پیکر ۲۱ شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد. این شهدا متعلق به استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، همدان‌، فارس، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، گلستان، مازندران و تهران هستند که از طریق آزمایش DNA، مدارک شناسایی و پلاک هویت شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا و روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر طیبه ۲۱ شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد.
این شهدای گرانقدر متعلق به استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، همدان‌، فارس، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، گلستان، مازندران و تهران هستند که از طریق آزمایش DNA، مدارک شناسایی و پلاک هویت شناسایی شدند.
اسامی و مشخصات این شهدا به شرح ذیل است:
استان کرمانشاه
شهید مسعود سلیمی، فرزند شریف، متولد سال ۴۳، اعزامی از استان کرمانشاه که در تک دشمن در سال ۶۷ و در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسید.
استان فارس
شهید اسماعیل دست بسته، فرزند حسین، در سال ۴۸ متولد شد و از استان فارس به جبهه اعزام شد که در عملیات کربلای ۴ و در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت دست یافت.
شهید محمد رشیدی، فرزند اسماعیل، متولد سال ۴۳ و اعزامی از استان فارس بود که در عملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه شهادت نائل شد.
استان اردبیل
شهید ستار احمدی فرزند احمد، در سال ۴۶ به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس از استان اردبیل راهی جبهه شد که در درگیری و در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسید.
استان اصفهان
شهید عبداله قانع‌زاده، فرزند علی اکبر، متولد سال ۴۶، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات والفجر۱ و در منطقه عملیاتی فکه به درجع رفیع شهادت نائل شد.
شهید احمدرضا شریفیان، فرزند حسنعلی، در سال ۴۷ متولد و از استان اصفهان به جبهه اعزام شد و درعملیات والفجر۱ و در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.
شهیدغلامعلی رضایی کوجانی، فرزند حاج بابا، متولد سال ۳۰ اعزامی از استان اصفهان بود که در عملیات محرم، منطقه عملیاتی عین خوش به شهادت رسید و در قبرستان الرمادی کشف شد.
شهید علی ذراتی، فرزند رضا، در سال ۴۰ متولد و از استان اصفهان( کاشان) به جبهه اعزام شد و در عملیات والفجر ۱ و در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.
استان گلستان
شهید محمود شهرکی، فرزند احمد، متولد سال ۴۹، اعزامی از استان گلستان(مینودشت) که در تک دشمن در سال ۶۷ و در منطقه عملیاتی فکه شهید شد.
استان خوزستان
شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست، فرزند ملکی، متولد سال ۳۳، از استان خوزستان اعزام و در درگیری محور شوش دزفول به درجه شهادت دست یافت و در قبرستان الکرخ کشف شد.
استان همدان
شهید جمشید طهماسبی، فرزند ملک میرزا، در سال ۴۲ متولد شده و از استان همدان به جبهه اعزام شد و در عملیات عاشورا میمک در شیار نی‌خزر به شهادت رسیدند.
شهید قوام کیانی، فرزند مراد، متولد سال ۴۲، اعزامی از استان همدان در عملیات رمضان منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و او را در قبرستان الکرخ یافتند.
شهید احمد روستائی، فرزند کاظم، متولد سال ۴۲ نیز یکی از شهدای یافته شده است، وی اعزامی از استان همدان بوده که در عملیات مطلع فجر در منطقه عملیاتی گیلانغرب به شهادت رسید و  او نیز در قبرستان الکرخ کشف شد.
استان خراسان رضوی
شهید علی اکبر کرمانی، فرزند حسین، متولد سال ۴۶، اعزامی از استان خراسان رضوی که در عملیات والفجر۸ منطقع عملیاتی فاو به شهادت رسیده و در قبرستان الکرخ کشف شد.
شهید سید مرتضی طباطبایی، فرزند سید احمد، متولد سال ۴۸ بوده و از استان خراسان رضوی به جبهه اعزام شد و در عملیات خیبر، در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسید.
شهید حسن آزادی، فرزند محمدابراهیم، متولد سال ۳۴ بود که از استان خراسان رضوی به جبهه اعزام شد و در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون به شهید شد.
شهید ابوالفضل روشنک، فرزند محمدرضا که در سال ۴۲ متولد شد و از استان خراسان رضوی برای دفاع از کشور و ین عازم جبهه شد و در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی مجنون به درجه شهادت مفتخر شد.
شهید نجیب‌الله معصومی، فرزند گل محمد، متولد سال ۱۸، از استان خراسان رضوی به دفاع مقدس اعزام شده و در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسید.
استان مازندران
شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی، فرزند سید جلیل، متولد سال ۳۹ اعزامی از استان مازندران که در درگیری خرمال به شهادت رسید و در قبرستان الرمادی کشف شد.
شهید محمد تقی رسولیان شیادهی، فرزند رمضانعلی، در سال ۴۵ متولد شد و از استان مازندران به جبهه اعزام شد که در عملیات والفجر۶ ، منطقه عملیاتی چیلات دهلران به شهادت رسید و در قبرستان الکرخ کشف شد.
استان تهران
شهید قربان ناظری، فرزند سید فتحعلی، متولد سال ۴۶، اعزامی از استان تهران که در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۴:۱۲
0
0
شناسایی پیکر شهدا برای خانواده‌های آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است
captcha