نخستین فراخوان ایده هیئت منتشر شد
کد خبر: 3537107
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

نخستین فراخوان ایده هیئت منتشر شد

کانون خبرنگاران نبأ: به همت جامعه ایمانی مشعر، ایده‌ها و روش‌های جذب کمک‌های مالی هیئت‌های مذهبی گردآوری می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نخستین فراخوان ایده هیئت، با موضوع «ايده‌های جذب کمک‌های مالی» به همت جامعه ایمانی مشعر اعلام شد. ایده‌های گردآوری شده در قالب یک کتاب کاربردی منتشر خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه معلی، دبیر نخستین فراخوان ایده هیئت گفت: «ایده» همان راه‌ حلی است كه برای رفع یک مشكل یا بهره‌گیری از یک فرصت ارائه می‌شود و «جامعه ایمانی مشعر» به عنوان حلقه وصل هیئت‌های سراسر کشور، با هدف جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری ایده‌های برتر و همچنین افزایش بهره‌وری در امور مختلف هیئت، مجموعه «فراخوان‌های ایده هیئت» را برگزار می‌کند، مقصود از ایده در این مجموعه فراخوان‌ها، یک طرح خام و کلی و بدون اشاره به جزئیات است که قابلیت تدوین در یک صفحه و تشریح در یکی دو دقیقه برای مخاطب عام دارد.
وی درباره موضوع نخستین فراخوان افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران هیئت‌ها برای تحقق رسالت دینی و نقش‌آفرینی مؤثر در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، «تأمین مالی هیئت» است، با درک این دغدغه مهم و زیربنایی و با هدف ایده‌پردازی و الگوسازی راه‌های مختلف تأمین مالی هیئت، نخستین فراخوان، با موضوع «ایده‌های جذب کمک‌های مالی» برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام معلی با اشاره به ظاهر محدود و معدود شیوه‌های دریافت و جذب کمک‌های مردمی در هیئت‌ها گفت: اجرای خلاقانه و ابتکار در سبک و روش آن‌ها می‌تواند موجب تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها شود همچنین بیان و انتشار این ایده‌ها، علاوه بر استفاده مستقیم در هیئت، می‌تواند سبب تولد ایده‌های جدید و طراحی شیوه‌های نو برای چرخه اقتصادی هیئت‌ها باشد. چرا که هیئت‌ها و هیئتی‌ها پس از آشنایی با شیوه‌ها و الگوهای مطرح شده، می‌توانند مستقیم یا غیرمستقیم الگوبرداری کنند و ایده‌ها و طرح‌های مناسب با زمان، مکان و اقتضائات خاص خود را به اجرا دربیاورند.
دبیر نخستین فراخوان ایده هیئت درباره عرصه‌های مورد پذیرش در این فراخوان، گفت: ایده‌های «تأمین مالی هیئت» در دو عرصه پذیرفته خواهد شد: راه‌های ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در هیئت مانند ایده تأسیس یک بنگاه تولید محصولات و یا خدمات فرهنگی و نوآوری و خلاقیت در شیوه‌های سنتی دریافت کمک‌های مردمی در هیئت، مانند ایده «نذر فرهنگی» که در آن قلک‌هایی با نشان هیئت، میان اعضای محل پخش می‌شود و از این طریق کمک‌های مردم به هیئت جمع‌آوری می‌شود.
وی افزود: هیچ محدودیتی در تعداد ایده‌های ارسالی وجود ندارد؛ و ایده‌ها می‌توانند «نو» یا «تجربه شده» باشند و شاخصه‌های ایده برتر اعم از، همسویی با شأن و ظرفیت‌های هیئت، قابل تعمیم برای سایر هیئت‌ها، انسجام در ارائه ایده، سوددهی بیشتر، خلاقانه و اجرایی بودن ایده رعایت شود.
یادآور می‌شود، در این فراخوان به هر کدام از ده ایده برتر، نیم سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ارسال آثار خود از طریق سایت فراخوان به نشانی Idea.1542.org یا ربات تلگرام  https://telegram.me/Farakhan1542bot اقدام کنند.


مجید دائی


captcha