آنقدر کرامت از ایشان دید‌ه‌ام که برای نقل آنها سال‌ها زمان لازم است
کد خبر: 3537229
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کلید‌دار قدیمی حرم حضرت عباس(ع):

آنقدر کرامت از ایشان دید‌ه‌ام که برای نقل آنها سال‌ها زمان لازم است

گروه جامعه: کلید‌دار قدیمی حضرت عباس(ع) همه را به توسل و کوبیدن درب خانه حضرت عباس(ع)، توصیه کرد و گفت: هر حاجتی که می‌خواهید از این بزرگوار بگیرید و مطمئن باشید که شما را دست خالی از درب خانه‌اش رد نمی‌کند. او باب‌الحوائج است و من آنقدر کرامت از ایشان دید‌ه‌ام که برای نقل آنها سال‌ها زمان لازم است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، بعد از نقل اولین گزارش حضور در منزل شیخ عباس کشوان و انتشار خاطرات ایشان از کرامات قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در خبرگزاری ایکنا، بخش دیگری از سخنان وی را برای روز تاسوعا که منتسب به حضرت ابوالفضل(ع) است کنار گذاشتم.

همه همراهانم با دقت باورنکردنی به صحبت‌های این پیرمرد نورانی گوش فرا داده بودند و معلوم بود که سخنان شیخ در دلشان نفوذ کرده؛ شیخ گاهی نگاهی به جمع می‌کرد و گاهی سرش را به پایین می‌انداخت و صحبت‌هایش را ادامه می‌داد.

قبل از اینکه خاطره عنایت حضرت عباس(ع) در مورد زنده شدن دختری که چند روز مرده بود را نقل کند، چگونگی خادم شدن و کلید‌داری حرم حضرت عباس(ع) را نقل کرد و گفت: از صدقه سر حضرت ابوالفضل(ع) 12 نسل ما کلیددار حرم مطهر ایشان بوده‌ایم و من نفر دوازدهم از این نسل هستم. کل خاندان ما کلید‌دار سرداب و حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌(ع) بوده‌اند و همواره این کلید در دست خاندان ما بوده است.

وی ادامه داد: اجداد من سال‌ها پیش، از ایران به عراق مهاجرت کردند و این افتخار نصیبشان شد. در زمان مسئولیتم این توفیق را داشتم که هم کفشدار و هم کلید‌دار حرم حضرت ابوالفضل (ع) بودم، اما این روزها به دلیل کهولت سن دیگر  نمی‌توانم در حرم خدمت کنم.

شیخ عباس در ادامه صحبت‌هایش از بهترین شیوه زیارت امام حسین(ع)، برایمان گفت و افزود: تا می‌توانید زیارت عاشورا بخوانید، چراکه از حضرت امام زمان (عج) پرسیدند، امام حسین (ع) را چگونه زیارت کنیم؟ سه بار فرمودند: زیارت عاشورا و چهارمین بار فرمودند زیارت جامعه بخوانید. در خانه‌ای که زیارت عاشورا خوانده شود، فقر به آن راه پیدا نمی‌کند.

تاسوعا// مشکل‌گشایی به‌نام عباس/ تا می‌توانید زیارت عاشورا بخوانید

کلید‌دار حرم‌ حضرت عباس(ع)، در سخنانش به بزرگ‌منشی حضرت عباس(ع) و مشکل‌گشایی ایشان اشاره ‌کرد و گفت: حضرت عباس(ع) زمانی که نوزاد بودند و گریه می‌کردند، تنها در آغوش خواهر بزرگوارشان حضرت زینب(س) آرام می‌شدند. شما هم هرگاه در زندگی گره و مشکلی برایتان ایجاد شد و به در بسته‌ای خوردید به حضرت عباس(ع) پناه ببرید.

شیخ عباس کشوان با اشاره به نمازی برای حاجت گرفتن از حضرت عباس(ع)، گفت: 2 رکعت نماز بخوانید و پس از آن تسبیحات حضرت زهرا(س) را بگویید و صد بار صلوات بفرستید و آن را به حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س) هدیه کنید. حضرت را با تمام وجود صدا بزنید و او را به عصمت و آبروی حضرت زینب(س) قسم دهید و شک نکنید که آقا شما را دست خالی برنمی‌گرداند.

به گزارش ایکنا شیخ بعد از سخنانش، از همسفرانم پرسید که کدام یک از شما ازدواج کرده و دارای زن و فرزند هستید؟ از کل گروه 31 نفری ما 3 نفر دستشان را بالا بردند. جمع ما دانشجویی بود و شیخ عباس بعد از دیدن این صحنه اخمانش در هم رفت و با صدایی بلند به جمع ما گفت: به راهی بروید که خدا توصیه کرده است و قطعا اگر به این راه بروید، می‌بیند که چقدر خدا در این راه به شما کمک می‌کند.

وی از توصیه قرآن و پیغمیر بزرگ اسلام در خصوص ازدواج برایمان گفت و افزود: کسی که همسر اختیار کند برای مال و جمالش خدا او را کفایت می‌کند و هم از مالش و جمالش به آنها می‌بخشد. خداوند در قران هم می‌گوید: «وَ أَنْکِحُوا الْأَيامي‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ يَکُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ( آیه 32 سوره نور) اى مؤمنان، به مردان و زنانِ بى همسرى که از ( همکیشان)  شما هستند و به آن بندگان و کنیزانتان که شایستگى ازدواج را دارند، همسر دهید. اگر تهیدست‌اند، خداوند آنان را از فضل خود توانگر خواهد ساخت، که خداوند داراى بخششى گسترده است و به حال کسى که صلاح او در گشایش است داناست»

تاسوعا// مشکل‌گشایی به‌نام عباس/ تا می‌توانید زیارت عاشورا بخوانید

خادم حرم حضرت عباس(ع)، تصریح کرد: خداوند در این آیات به افرادی که با فقرا ازدواج می‌کنند وعده داده که آنها را از فضل خودش بی‌نیاز می‌کند. پس ای جوانان برای ازدواج فقط به دنبال دختر ثروتمند نباشید، بروید دختر فقیر و دختر یتیم را برای ازدواج انتخاب کنید که خداوند شما را از فضل خودش بی‌نیاز می‌کند.

وی گفت: ‌متاسفانه امروز در ایران یکی از کارهایی که امام زمان(عج)، را ناراحت کرده است گرفتن و نوشتن مهریه‌های زیاد است. شیخ اینجا کمی صدایش را بلند کرد و گفت: ای ایرانی‌ها چه خبر است؟ مگر داد‌گا‌ها را نمی‌بینید؟ بعد آز آن آرام شد و گفت: ایران دار تشیع و مرکز تشیع و مرکز ایمان است؛ پس چرا باید این رفتارها را در آن ببینیم؟ این رفتار عیب و آسیب است.

شیخ عباس در پایان سخنانش همه ما را به توسل و کوبیدن درب خانه حضرت عباس(ع)، توصیه کرد و گفت: هر حاجتی که می‌خواهید از این بزرگوار بگیرید و مطمئن باشید که شما را دست خالی از درب خانه‌اش رد نمی‌کند. او باب‌الحوائج است و من آنقدر کرامت از ایشان دید‌ه‌ام که برای نقل آنها سال‌ها زمان لازم است.

وهاب خدابخشی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۱۳:۴۸
0
4
السلام علیک یا باب الحوائج...خوش به سعادت ایشون..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۱۵:۰۱
0
4
مصاحبه قشنگ و آموزنده ای بود.
mohseni
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۱۷:۱۸
0
4
خوشا به سعادت این اقا... امیدوارم حضرت دست ما را هم بگیرد... سلام یا ابوالفضل
captcha