اطلاعات استاد «مروت» در فنون تلاوت منحصر به فرد بود
کد خبر: 3537740
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

اطلاعات استاد «مروت» در فنون تلاوت منحصر به فرد بود

یکی از پیشکسوتان قرآن کریم با اشاره به اطلاعات منحصر به فرد مرحوم مروت در فنون تلاوت گفت: اطلاعات بالای استاد در تلاوت سبب شد بسیاری از پیشکسوتان امروز توفیق شاگردی مرحوم مروت را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: استاد محمد‌تقی مروت از اساتید پیشکسوت قرآن کریم بامداد 21 مهرماه 1395 پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت
برای آشنایی بیشتر با این استاد قرآن کریم دقایقی را با محمد خواجوی از اساتید قرآن کریم به گفت‌وگو نشستیم.
آشنایی با استاد در جلسه قرآن مسجد محله قنات آباد تهران
خواجوی در گفت‌وگو با فارس درباره آشنایی‌اش با استاد مروت گفت: آشنایی من با مرحوم مروت به قبل از انقلاب بازمی‌گردد. آن زمان وی در مسجدی در محله قنات آباد تهران واقع در خیابان مولوی بین محمدیه و تختی جلسه‌ قرآنی داشت که هرگاه فرصت می‌شد در این جلسه شرکت می‌کردم.
اطلاعات مرحوم مروت در تلاوت منحصر به فرد بود
وی جلسه استاد مروت را از جلسات موفق تهران در دوران پیش از انقلاب برشمرد و گفت: مرحوم مروت اطلاعات منحصر به فردی درباره فنون تلاوت در زمینه‌های مختلف از جمله؛ صوت، لحن، تجوید و ... داشت که شاید پس از استاد مولایی فردی بود که اطلاعاتش منحصر به فرد بود.
بسیاری از اساتید و پیشکسوتان امروز شاگرد مرحوم مروت هستند
خواجوی ادامه داد: این اطلاعات منحصر به فرد سبب شد تا بسیاری از افرادی که امروزه به عنوان استاد و پیشکسوت قرآن معروف هستند در جلسات استاد مروت شرکت کنند و این جلسه به یکی از جلسات مفید تهران تبدیل شد.
مرحوم مروت شخصیت متینی داشت و در شاگرد‌پروری بسیار موفق بود
این استاد قرآن کریم درخصوص خصوصیات اخلاقی مرحوم مروت گفت: این استاد فقید شخصیت بسیار متینی داشت و در موضوع شاگرد‌پروری بسیار موفق بود زیرا هم از نظر فنی جلسه بسیار پربار‌ بود و هم از نظر اخلاقی استاد توناسته بود جوانان را شیفته خود کند.
وی از حضور مرحوم مروت در کشور در سال 1388 خبر داد و گفت: مرحوم مروت در آخرین سفرش به کشور در سال 1388 در جلسات و نشست‌های زیادی حضور پیدا کرد و ما هم در سازمان دارالقرآن مراسم ویژه‌ای برای تقدیر از ایشان برگزار کردیم.
خداوند بر درجاتش بیافزاید
خواجوی ضمن آرزوی علو درجات برای استاد مروت گفت: بسیاری از اساتید و پیشکسوتان امروز تلاوت شاگرد مرحوم مروت بودند و ایشان خدمات شایسته‌ای به هنر تلاوت قرآن کریم داشت. البته اگر وی در کشور می‌ماند می‌توانست بسیار مفید‌تر باشد اما در کشور کانادا هم فعالیت‌های قرآنی خوبی داشت و ان شا الله خداوند بر درجاتش بیفزاید و قرآن‌هایی که خوانده ذخیره‌ای برای قبر و قیامتش باشد.

captcha