مرحوم مروت با حضور در مصر برخی از قاریان سرشناس را شیعه کرد
کد خبر: 3538044
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

مرحوم مروت با حضور در مصر برخی از قاریان سرشناس را شیعه کرد

یکی از اساتید قرآن درباره حضور مرحوم مروت در کشور مصر گفت: استاد مروت با حضور در مصر برخی از اساتید معروف این کشور را شیعه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: استاد محمد‌تقی مروت بامداد ۲۱ مهر‌ماه ۱۳۹۵ و همزکان با عاشورای حسینی دعوت حق را لبیک گفت.
برای آشنایی با مرحوم مروت دقایقی را با محمد‌رضا خرمیان از اساتید قرآن و شاگرد مرحوم مروت به گفت‌وگو نشستیم.
خرمیان درباره آشنایی‌اش با مرحوم مروت گفت: من از سال ۱۳۵۲ با مرحوم استاد مروت آشنا شدم. وی شب‌های پنجشنبه در حسینیه‌ای در حوالی خیابان پاستور جلسه قرآن داشت و با حضور در این جلسه از محضر استاد تلمذ کردم.
وی ادامه داد: ظرف دو سال تجوید را بطور کامل نزد ایشان آموختم و در ادامه با اجازه استاد در مسجد محلمان کلاس قرائت قرآن را دایر کردم، البته کماکان در جلسه استاد حضور داشتم و این ماجرا تا کمی بعد از انقلاب ادامه داشت تا اینکه استاد برای ادامه فعالیت‌های قرآنی به کشور مصر مسافرت کردند.
خرمیان از حضور اساتید برجسته امروز در جلسه مرحوم مروت خبر داد و گفت: آن زمان در جلسه مرحوم مروت کسانی شرکت می کردند که امروز به عنوان استاد و پیشکسوت در جامعه معروف هستند که اسامی برخی از آنها عبارت است از؛ سیدمحسن موسوی بلده، مصطفی صدرزاده، محمد‌حسین سبزعلی، شهریار پرهیزکار، علی‌اکبر حنیفی، علی‌اکبر حشمتی، عباس سلیمی، احمد حاجی‌شریف، حبیب صحاف و مرحوم حسن رجبی که در این اواخر مداحی هم می‌کردند‌.
این استاد قرآن کریم درباره خصوصیات اخلاقی استاد مروت گفت: مرحوم استاد مروت بسیار مؤمن و خوش اخلاق بودند و شاگردان زیادی را تربیت کردند، اولین نفری که از ایران در کشور مالزی در مسابقات جهانی قرائت قرآن نفر اول شدند ایشان بودند.
وی با اشاره به حضور استاد مروت در کشور مصر گفت: مرحوم مروت سالها در کشور مصر بودند و با اساتیدی مانند مرحوم مصطفی اسماعیل و مرحوم عبدالباسط آشنا شدند و برخی از قاریان معروف مصر را شیعه کردند‌.
خرمیان از مهاجرت مرحوم مروت به کانادا در سال ۱۳۶۵ خبر داد و گفت: این استاد فقید از سال ۱۳۶۵ به کشور کانادا رفتند که در آنجا هم بزبان عربی و انگلیسی کلاس قرآن دایر کردند که اثرات خوبی در بین جوانان ایرانی و عرب زبانان مقیم کانادا داشت. خداوند این استاد دلسوز قرآنی را که در شب عاشورا روحشان به ملکوت اعلی پیوست با امام حسین(ع) محشور بفرماید.

captcha