شرکت 16 نفر از کارشناسان قرآن در دوره توانمندسازی ادارات قرآنی کشور
کد خبر: 3538101
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

شرکت 16 نفر از کارشناسان قرآن در دوره توانمندسازی ادارات قرآنی کشور

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از شرکت 16 نفر از کارشناسان این اداره در دوره توانمندسازی کارشناسان ادارات قرآن، ‌عترت و نماز سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: جلال خدامحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان اظهار کرد: دانش‌آموزان تا پایان مهر ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند و مرحله اول مسابقات از 24 تا 30 آذر ماه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ این مسابقات در 14 رشته مانند تلاوت تحقیق قرآن، ترتیل قرآن، حفظ عمومی و ویژه و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود. حفظ ویژه قرآن این مسابقات شامل جزء‌های پنج، ‌10، 20 و کل قرآن است و بخش عترت مداحی، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و بخش نماز احکام، اذان و انشای نماز را در بر می‌گیرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به شرکت 16 نفر از کارشناسان قرآن، عترت و نماز استان قم در دوره توانمندسازی کارشناسان ادارات قرآن، ‌عترت و نماز سراسر کشور گفت: این دوره دوم تا پنجم آبان ماه در اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی رامسر برگزار می‌‌شود تا کارشناسان با توان بیشتری در بخش قرآن و عترت فعالیت کنند.
وی از فعالیت 14 مرکز دارالقرآن در استان قم خبر داد و افزود: فعالیت این مراکز از مهر ماه آغاز شده و دانش‌آموزان علاقه‌مند نیز در این مراکز به فراگیری معارف قرآن و عترت می‌پردازند.
خدامحمدی سامانه خانواده ختم قرآن را از فعالیت‌های دیگر این اداره ذکر کرد و افزود: براساس آخرین آمار 39 هزار و 286 نفر در این سامانه مشغول تلاوت قرآن کریم هستند و به همین ترتیب هر چهار ماه 40 هزار ختم قرآن انجام می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۳۵
0
0
برگزاری دوره‌های توانمند سازی ادارات قرآنی کشور تاثیرات خوبی به دنبال خواهد داشت
captcha