مؤسسه فتوت مازندران؛ تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در کشور
کد خبر: 3538114
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

مؤسسه فتوت مازندران؛ تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران تنها مؤسسه‌ای در کشور است که فعالیت‌های قرآنی و ورزشی را به صورت تلفیقی اجرا می‌کند.

سیده‌کلثوم حسینی، مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی ـ ورزشی فتوت استان مازندران در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با فعالیت‌های تلفیقی این مؤسسه در زمینه قرآن و ورزش اظهار کرد: تأسیس مؤسسه فتوت مازندران به‌ عنوان تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در سطح کشور با هدف پیشبرد اهداف نظام اسلامی و ضرورت بهره‌گیری روزافزون از عظمت روحی و جسمی انسان یعنی والاترین مخلوق پروردگار و ارائه یک الگوی مطمئن و برتر در کاهش آسیب‌های اجتماعی که با فرهنگ ما سازگاری داشته باشند و تبیین و عملیاتی کردن تدابیر مقام معظم رهبری مبتنی بر قرآنی کردن فضای کشور و همچنین، حفظ شعائر اسلامی انجام شده است.

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران ادامه داد: از نظر اسلام ورزش هدف نیست، بلکه وسیله است یعنی خود ورزش به عنوان انجام یک‌سری حرکات موزون نمی‌تواند هدف یک مسلمان در زندگی باشد بلکه ورزش وسیله‌ای است که اگر در جهت صحیح آن قرار بگیرد، می‌تواند در بهتر انجام دادن فرامین الهی به انسان کمک کند.

حسینی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: مطالعه تاریخ ملت‌ها و تفکر در علل پیشرفت برخی از آن‌ها در جهات گوناگون نشان می‌دهد ملتی موفق و سعادتمند بوده که به ورزش و تربیت بدن و نقش آن در سازندگی فرد و جامعه توجه داشته است و از آن‌ها برای اهداف سازنده خود بهره جسته است. البته ورزش‌های ما باید آموزش‌دهنده و تقویت‌کننده راه و رسم زندگی باشند مانند درست راه رفتن، درست نفس کشیدن و ... .

مؤسسه فتوت مازندران؛ تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در کشور

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران در ادامه افزود: با در نظر گرفتن این امر مهم و با توجه به تفاوت معنادار نگاه شیعه به مقوله تربیت و به‌ ویژه تربیت انسان کامل و شاخصه‌های اصلی انسان مجاهد فعال در این مکتب، مؤسسه تلفیقی فتوت مازندران با بهرمندی از آموزه‌های دینی و قرآنی و ورزشی و تربیت بیش از پانصد هنرجو در این عرصه سعی بر تحقق این اهداف دارد.

حسینی ادامه داد: این پانصد هنرجوی قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم قرآنی و نیز روخوانی و روان‌خوانی قرآن مشغول به فعالیت هستند و همزمان با فعالیت‌های قرآنی، در رشته ورزشی خود نیز به طور حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران در ادامه تصریح کرد: بخشی از این هنرجویان و قرآن‌آموزان که در رشته حفظ قرآن کریم مشغول به فعالیت هستند، از 10 تا 23 جزء قرآن کریم را حفظ هستند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: حضور هنرجویان در عرصه‌های بین‌المللی قرآن کریم و حتی در عرصه‌های قهرمانی و ورزشی استان و کشور در مدت زمان کوتاه تأسیس این مؤسسه بیانگر توانمندی غیرقابل انکار فرد مؤمن مسلمان و ورزشکار است که در مؤسسه فتوت به خوبی در این زمینه کار شده است.

حسینی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: افتخار حضور چهار سال پی در پی و با عناوین مختلف در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و حتی کسب عنوان‌های نائب قهرمانی تکواندوی تیم بسیج کشور در دو سال پی در پی و کسب عنوان قهرمانی تیم بسیج کشور به عنوان مربی تیم، ریاست هیئت تکواندوی بسیج استان، مربی و داور تکواندو و نیز حافظ کل قرآن از عناوین کارنامه کاری مؤسسه فتوت و بنده است.

مؤسسه فتوت مازندران؛ تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در کشور

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران ادامه داد: حضور هنرجویان حافظ ورزشکار در دو سال پی در پی به‌عنوان نخبه قرآنی کشور طرح تربیت حافظان قرآن کریم و کسب عنوان مربی نخبه برتر طرح تربیت حافظان کشور با تربیت بیش از پانصد قرآن‌پژوه در سال جاری و کسب عنوان فعال قرآنی کشور در سومین دوره از همایش تجلیل بانوان فعال قرآنی کشور در مسابقات بین‌المللی نیز از دیگر عناوین بنده و قرآنیان مؤسسه است.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات تلفیقی قرآنی و ورزشی از سوی مؤسسه فتوت مازندران، بیان کرد: امسال همچنین، برای دومین سال پیاپی است که مسابقات قرآنی و ورزشی را به صورت تلفیقی و با حضور حافظان و فعالان قرآنی برگزار می‌کنیم.

حسینی در ادامه همچنین، با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقات تلفیقی در آینده نیز افزود: بعد از اتمام لیگ استانی، ان‌شاءالله مسابقات تلفیقی قرآن و ورزش را از طریق فدراسیون تکواندو پیگیری و برگزار خواهیم کرد که با اجرای این مسابقات، هنرجویان در یک روز هم مسابقه تکواندو و هم مسابقه قرآن می‌دهند و در نهایت قرآن‌آموزانی که امتیاز بیشتری در هر دو رقابت کسب کنند، صاحب رتبه خواهند شد.

مؤسسه فتوت مازندران؛ تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در کشور

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران در ادامه سخنان خود در این زمینه با اشاره پایگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه اظهار کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران در حال به‌روزرسانی است و احتمالاً تا چند روز دیگر کارهای مربوط به پایگاه اطلاع‌رسانی به اتمام خواهد رسید.

حسینی ادامه داد: همچنین، در این پایگاه اطلاع‌رسانی علاوه بر پوشش تمامی اخبار مربوط به فعالیت‌های قرآنی و ورزشی مؤسسه، در بخش گالری، تصاویر مربوط به هنرجویان و قرآن‌آموزان مؤسسه در حال انجام فعالیت‌های ورزشی و قرآنی نیز در معرض دید علاقه‌مندان و کاربران قرار داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی و همایش‌های اسلام‌شناسی با حضور مبلّغان خارجی مسلمان و برگزاری تنها مسابقات تلفیقی قرآن و ورزش با حضور حافظان و قاریان از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است،‌ افزود: سن پذیرش افراد در مؤسسه فتوت از سه سالگی است که کار آموزش در ابتدای امر از آموزش کلام‌الله مجید آغاز شده و از سن شش سالگی نیز برنامه هدایت به ورزش مورد علاقه قرآن‌پژوه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران گفت: تحلیل و بررسی افکار و عقاید استاد بزرگ قرن استاد مطهری از برنامه‌های پرطرفدار ورزشکاران در مؤسسه است که در این راستا بنده اقدام به نوشتن کتابی با نام حرف‌هایی از جنس طلا از استاد مطهری کرده‌ام تا برای نوجوانان و خردسالان قابل فهم و درک باشد که ان‌شاءالله مراحل پایانی ویرایش این کتاب در حال انجام است و به زودی نیز چاپ خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه با بیان اینکه این موارد تنها بخشی از برنامه‌ها و عناوین مؤسسه قرآنی ورزشی فتوت مازندران است، افزود: الحمدلله هر ساله با توجه به توسعه قرآنی و ورزشی این مؤسسه توانسته‌ایم نسبت سال‌های قبلی عناوین و افتخارات بیشتری را برای مؤسسه کسب کنیم.

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان در ادامه با اشاره به مقوله پرورش روح و جسم در کنار یکدیگر تصریح کرد: مقوله پرورش روح در کنار جسم همواره از نکاتی بوده است که مورد توجه بزرگان دینی نیز قرار داشته است و معصومین(ع) بر این مورد تأکید فراوان داشته‌اند.

حسنی ادامه داد: پرورش روحی و جسمی در کنار یکدیگر از مواردی است که در صدر فعالیت‌های مؤسسه قرآنی و ورزشی فتوت استان مازندران قرار دارد و تمامی سعی و تلاش بنده و همکارانم در این مؤسسه بر این موضوع استوار است که بتوانیم هنرجویان و قرآن‌آموزان مؤسسه را چه در زمینه روحی با آموزش قرآن کریم در رشته‌های مختلف و چه در زمینه جسمی با سوق دادن به مقوله ورزش پرورش داده و آن‌ها را برای زندگی بهتر آماده کنیم.

مؤسسه فتوت مازندران؛ تنها مؤسسه تلفیقی قرآن و ورزش در کشور

حسینی در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار کرد: دشمن انسان همیشه خود را در درون انسان جای می‌دهد، پوسته را حفظ می‌کند و هسته را در درون خالی می‌کند و از بین می‌برد و نهایت نیز این می‌شود که ظاهر را نگه می‌دارد و باطن را تغییر می‌دهد. وجود قرآن در ورزش برای ما حکم حفظ حیات پوسته و هسته را دارد که باعث می‌شود هم ظاهر و هم باطن ما حفظ و موجب تعالی جسمی و روحی ‌شود.

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران ادامه داد: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط خود، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبه‌روست که تأثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد. انجام فعالیت‌های قرآنی ـ ورزشی می‌تواند در این زمینه از بروز مشکلات و انحرافات جلوگیری کند که البته این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است که چنین فرهنگی را در می‌توان ابتدا در مؤسسات قرآنی ایجاد کرده و ترویج داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه مسؤلان از طریق بسته‌های حمایتی و تشویقی است و اهمیت والا و حساس این مهم جز در سایه تلاش و حمایت مسئولین تحقق‌پذیر نخواهد بود،‌ با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) که فرمودند «الناس علی دین ملوکهم»؛(بحارالانوار.ج ۲.ص۷)،‌ اظهار کرد: مسؤلان در رشد ایجاد انگیزه در زیردستان خود نقش فوق‌العاده مهمی دارند. هیچ زبانی گویاتر از عمل نیست مدیری که عامل است خودش به تنهایی سازمان تبلیغات نیز خواهد بود. حق‌ تعالی وقتی به دیگران دستور درود فرستادن بر پیامبرش را صادر می‌فرماید، ابتدا نقش خود و فرشتگان را بیان می‌کند «ان الله و ملائکته یصلون علی النبی» و بعد بخشنامه صادر می‌کند که «یا ایها الذین امنوا صلّو علیه و سلّمو تسلیما».

مدیرعامل و مؤسس مؤسسه قرآنی، ورزشی فتوت استان مازندران در پایان سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: امیدوار هستم تا بار مسئولیت سنگین تداوم این مسیر نورانی را با تلاش یکدیگر و با انگیزه بیشتر ادامه داده و با سرافرازی و افتخار پیشبرد اهداف نظام اسلامی را پیگیری کنیم.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۳
0
0
واقعا بی نظیره.این خانم همان طراح لیگ حافظانه؟؟؟جای تعجبه این همه توانمندی از یک زن
هاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۴:۴۵
0
0
بسیار عالی و متن با محتوا

لبیک یا خامنه ای
فرناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۴:۴۵
0
0
سلام و احترام ای کاش در شهر ما هم مربی همچون خانم حسینی بود بنده هم بسکتبال کار میکردم به دلایلی دیگر ادامه ندادم و در حال حاضر حافظ پنج جز .ولی آن زمان ک حفظ قرانم با ورزش همراه بود خیلی بهتر حفظ میکردم امااااا.....
سم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۰۰:۲۳
0
0
طرح لیگ واقعا مهیّجه
خدا قوت به مسئولین برگزاری این طرح بدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۲۰:۱۴
0
0
من توي اين باشگاه كار مي كنم تمام متن هايي كه نوشته واقعيت داره و ما همه استاد را دوست داريم
captcha