همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با دانشگاه دولتی داغستان
کد خبر: 3538423
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با دانشگاه دولتی داغستان

گروه بین‌الملل: سند همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با دانشگاه دولتی داغستان با هدف عمق بخشیدن و نظام‌مند کردن تحقیقات مطالعات فرهنگ اسلامی در زمینه‌هایی چون نشریات تاریخی، اندیشه و تفکر اسلامی به امضا رسید.

همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با دانشگاه دولتی داغستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از روسیه، «حمید هادوی»، مدیر بنیاد مطالعات اسلامی مسکو در «ماخاچ قلعه» 15 مهر با «مرتاض علی خولاتایویچ ربادانف»، رئیس دانشگاه دولتی داغستان و نیز «آرسن رسولویچ ماگمیدف»، رئیس دانشکده شرق‌شناسی و «یحی اویچ یحی اف»، رئیس دانشکده روانشناسی و فلسفه، سرپرست گروه فلسفه و جامعه‌شناسی و سردبیر مجله مطالعات اسلامی «مختار» دیدارهایی جداگانه داشت. 
همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با دانشگاه دولتی داغستان
در این دیدارها سند همکاری بنیاد با دانشگاه دولتی داغستان با هدف عمق بخشیدن و نظام‌مند کردن تحقیقات مطالعات فرهنگ اسلامی در زمینه‌هایی چون نشریات تاریخی، اندیشه و تفکر اسلامی، معرفی آخرین دستاوردهای علمی و آموزشی به امضا رسید.
 همچنین در این دیدارها، توافق شد در آینده‌ای نزدیک پروژه‌هایی از قبیل: همکاری با مجله علمی ـ نظری مطالعات اسلامی، تألیف فرهنگ لغات مشکل قرآن، ترجمه گزیده دانشنامه امام حسین(ع) و تحقیقاتی درباره تاریخ و فرهنگ مسلمانان در داغستان در دستور کار قرار گیرد.
پیشینه همکاری بنیاد مطالعات فرهنگ اسلامی مسکو و دانشگاه دولتی داغستان به سال 2011 بر می‌گردد که با همکاری دو جانبه با مؤسسه تاریخ، باستان‌شناسی و قوم‌شناسی داغستان و آکادمی علوم روسیه مقاله‌های «نسخ عربی و کتاب‌های قدیمی شیخ سعیداف» و «مجموعه یوسف حاجی کوریخی» به چاپ رسیدند.
سند همکاری و توافق امضا شده مرحله جدیدی از تعاملات دو جانبه را رقم زده و همکاری بنیاد مطالعات فرهنگ اسلامی مسکو و دانشگاه دولتی داغستان را ارتقاء و توسعه می‌بخشد.
captcha