هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی علی صافی برگزار می‌شود
کد خبر: 3538529
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی علی صافی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌ العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی، ۲۹ مهرماه، با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، در گلپایگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم بزرگ‌داشت هفتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله شیخ علی صافی، از سوی آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با حضور شخصیت‌های حوزوی، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد قاضی زاهد شهرستان گلپایگان در کنار مرقد این عالم ربانی در مسجد قاضی زاهد گلپایگان برگزار می‌شود.
این مراسم از ساعت 15 آغاز و  تا ساعت 16.30 ادامه خواهد داشت و آیت الله حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ایراد سخن خواهد پرداخت و در خاتمه مراسم؛ شرکت‌کنندگان بر سر مزار این عالم فقید حضور یافته و به قرائت فاتحه خواهند پرداخت.
آیت الله علی صافی گلپایگانی در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی در گلپایگان دیده به جهان گشود؛ آن مرحوم تحصیلات ابتدایی را نزد پدرش آیت الله ملا محمدجواد صافی گلپایگانی گذراند و در سن شانزده سالگی برای تحصیل به اصفهان رفت و در نوزده سالگی عازم قم شد و در سن بیست ‌ودو سالگی به درجه اجتهاد نائل شد.
در مقام و موقعیت علمی آن عالم فقید همین بس که حضرت آیت‌الله محمدتقی بهجت(ره) ایشان را مجتهد اعلم و اصلح دانسته و وارث فقهی خود اعلام کرده بودند؛ تقریرات این فقیه و مجتهد عالی‌قدر از دروس فقه و اصول آیات عظام بروجردی و حجت در بیش از ۲۰ جلد به چاپ رسیده علاوه بر این آثار متعدد دیگری نیز از ایشان به جای مانده است.
آیت الله صافی سرانجام پس از سال‌ها تلاش و کوشش در ترویج علوم اهل بیت(ع)، صبح ۱۴ دی ۱۳۸۸ در سن ۹۷ سالگی، در گلپایگان دار فانی را وداع گفته و پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.
captcha