وجود ۳ هزار باب مهد قرآنی در کنار مساجد
کد خبر: 3538677
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

وجود ۳ هزار باب مهد قرآنی در کنار مساجد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان از افزایش مهدهای قرآنی مساجد به سه هزار باب خبر داد و گفت: ایجاد مهدهای قرآنی در مساجد، می تواند پایگاه امنی برای نونهالان به شمار آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: راه اندازی این مهدهای قرآنی که با  استقبال خانواده ها روبرو است، می تواند پایگاه امنی برای نونهالان جامعه به شمار  آید.
وی بیان کرد: در تابستان گذشته، دوره های تربیت مربی مهدهای قرآنی به مدت 10 روز در تهران برگزار شد که تعدادی از شرکت کنندگان آن به عنوان مدیر مهدهای قرآنی انتخاب شدند و مجوز فعالیت دریافت کردند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان به برنامه هایی که در مهدهای قرآنی مساجد، مورد توجه قرار می گیرد، اشاره کرد و  افزود: «جلوه های زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در خصوص کودکان» «آشنا کردن کودکان با اسراف» «اقتصاد و کودک» و «محیط زیست و کودک»  از جمله مواردی هستند که در مهدهای قرآنی مساجد به کودکان آموزش داده می  شوند.
اصلانی با اشاره به اهداف راه اندازی این مهدهای قرآنی، خاطرنشان کرد: ایجاد مهدهای قرآنی در مساجد، می تواند پایگاه امنی برای نونهالان به شمار آید و روند رو به افزایش این مهدها در کشور حاکی از این است که خانواده ها بسیار علاقه مند هستند که فرزندان شان در این محیط ها حضور یابند و در سایه سار مسجد و تربیت قرآنی قرار گیرند و از موهبات آن که محل اتحاد مسلمانان و مرکز تعلیم و تربیت است، بهره مند شوند و  تلاش ما در این راستا است که این فضا را در کنار مساجد آماده کنیم و پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشیم.
وی با اشاره به شرایط ایجاد مهدهای قرآنی در کنار مساجد، تصریح کرد: مساجد باید برای ایجاد این مهدهای قرآنی مکان مناسبی داشته باشند و امام جماعت و هئیت امنای مساجد هم همراهی لازم برای تشکیل  آن ها را فراهم کنند و از طرفی هم در حیاط مساجد  فضای کافی برای بازی کودکان فراهم شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان به شرایط مربیان مهدهای قرآنی مساجد نیز اشاره کرد و گفت: التزام به جمهوری اسلامی، التزام عملی به احکام اسلام، سطح تحصیلات و گذراندران دوره های آموزشی، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، آشنا بودن با روش های ارتباط گیری با جوانان و نوجوانان و آشنا بودن با مسائل خانواده و داشتن ذوق هنری از جمله ویژگی هایی است که مربیان این مهدها باید داشته باشند.

captcha