رصد تمام تلاوت‌های قاریان ایرانی توسط مرحوم استاد مروت
کد خبر: 3538808
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
احمد ابوالقاسمی مطرح کرد:

رصد تمام تلاوت‌های قاریان ایرانی توسط مرحوم استاد مروت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه شاگردان استاد مروت از سردمداران حرکت‌های مؤثر در پیشرفت سطح تلاوت قاریان ایرانی هستند، گفت: در خلال مسابقات قرآن مالزی سال 1385 با استاد مروت صحبت کردم و متوجه شدم ایشان تمام تلاوت‌های قاریان ایرانی را رصد می‌کنند.

احمد ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه خودم را مدیون ایشان می‌دانم، بیان کرد: ما تلاوت قرآن را از شاگرد شاگرد ایشان یاد گرفتیم؛ شاگردانی که سردمداران حرکت‌های موثر و خوبی در پیشرفت سطح تلاوت قاریان ایرانی و فرهنگ قرآنی کشور دارند.

ابوالقاسمی ادامه داد: این پیشرفت در سطح تلاوت قاریان ایرانی، مرهون زحمات با اخلاص مرحوم استاد محمدتقی مروت و فعالیت‌های شاگردان خوب ایشان است. در زمانی که در کنار هر مسجدی، مشروب‌فروشی بود، مرحوم استاد محمدتقی مروت، با انتخاب خود به سمت نشر قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی کرد و موجب پایه‌گذاری نهضت بزرگ تلاوت قرآن کریم در ایران شد.

وی به اولین مکالمه خود با استاد محمدتقی مروت اشاره کرد و گفت: در سال 1385 که همراه حسین رستمی به مسابقات مالزی اعزام شده بودم، در آنجا یکی از دوستان، با ایشان تماس برقرار کرد و دقایقی با این استاد الاساتید صحبت کردم.

ابوالقاسمی ادامه داد: مرحوم استاد محمدتقی مروت در خلال آن تماس گفتند که تمام تلاوت‌های قاریان ایرانی را رصد می‌کنند؛ همچنین بیان کردند که در میان تلاوت‌های قراء ایرانی، به تلاوت بنده علاقه‌مند هستند و خط و ربط‌های تلاوت و مبحث اصالت و تجوید را تایید کردند. بنده هم به ایشان عرض کردم از محضر محمدرضا ابوالقاسمی کسب فیض کرده‌ام و از اقوام ایشان هستم که این پاسخ من، برای استاد نیز جالب بود و بیشتر علاقه‌مند شدند.

رصد تمام تلاوت قاریان ایرانی توسط مرحوم استاد محمدتقی مروت/ انتخاب قرآن کریم در زمانه ای فاسد


احمد ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به سفر سال‌های اخیر مرحوم استاد محمدتقی مروت گفت: ایشان یکبار در سال 1388 به ایران آمدند و در جلساتی که با ایشان داشتیم، خیلی چیزها از این استاد بزرگوار یاد گرفتیم و تجربیات زیادی از ایشان کسب کردم. اما متاسفانه، آن قدر که دیگران از وجود ایشان استفاده کردند، ما مستقیما نتوانستیم بهره ببریم.

یادآور می‌شود، استاد محمدتقی مروت، پیشکسوت قرآنی و استادالاساتید کشورمان درتاریخ چهارشنبه، ۲۱ مهرماه مقارن با دهم محرم الحرام و عاشورای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) پس از گذراندن دوره‌ سخت بیماری در شهر تورنتو کانادا دار فانی را وداع گفت.

مطالب مرتبط
captcha