وب‌سایت مرکز صلح سازمان همکاری اسلامی راه‌اندازی شد
کد خبر: 3538913
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

وب‌سایت مرکز صلح سازمان همکاری اسلامی راه‌اندازی شد

گروه بین‌الملل: «ایاد امین مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از راه‌اندازی وب‌سایت مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت وابسته به این سازمان به صورت رسمی خبر داد.

راه‌اندازی وب‌سایت رسمی مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت سازمان همکاری اسلامی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، «ایاد امین مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، امروز، 27 مهرماه، ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه چهل و سومین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر «تاشکند»، پایتخت ازبکستان گفت: وب‌سایت مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت (CDPU) وابسته به این سازمان به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

بنابراین گزارش، این مرکز وظایف زیادی از جمله مقابله با گفتمان تروریسم و از بین بردن ساختار ایدئولوژیک آن برعهده دارد و با انتشار پیام‌ها، مقالات و فیلم‌، ادعاهای گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را برملا می‌کند.

مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت زیر نظر اداره گفت‌وگو و ارتباطات سازمان همکاری اسلامی فعالیت می‌کند و تریبونی برای ارتباط و مشاوره میان مراکز فعال در حوزه مبارزه با تروریسم و تندروی در جهان اسلام خواهد بود.

این اجلاس با شعار «آموزش و روشنگری: راه صلح و خلاقیت» از امروز آغاز و تا فردا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت و در آن قطعنامه‌هایی در مورد فلسطین، وضعیت سوریه، یمن، لیبی، مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و نیز مسائل مربوط به جوامع مسلمان کشورهای غیراسلامی به‌ویژه میانمار بررسی می‌شود.
captcha