فراخوان دومین مسابقه هنرهای تجسمی «راه روشن» در کرمانشاه
کد خبر: 3539012
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
تا 30 مهرماه تمدید شد؛

فراخوان دومین مسابقه هنرهای تجسمی «راه روشن» در کرمانشاه

گروه چندرسانه‌ای: دومین مسابقه استانی هنرهای تجسمی با عنوان راه روشن با موضوع «اقتصاد مقاومتی» به‌منظور ضرورت پرداختن به موضوع شعار سال و کشف استعدادها و ظرفیت‌های هنری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کرمانشاه باتوجه به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین دوره مسابقه راه روشن در سال 94 به‌منظور تولید آثار فاخر و ارزشمند در دو بخش عکس و کاریکاتور و باتوجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و حساسیت و ضرورت پرداختن به موضوع شعار سال«اقتصاد مقاومتی» و باهدف کشف استعدادها و ظرفیت‌های هنری استان، زمینه‌سازی و ایجاد انگیزه جهت فراهم‌سازی فضای رقابتی سالم و خلاقانه و بهره‌برداری درست و مناسب از ابزار و زبان هنر در بیان موضوعات روز جامعه، مبانی ارزشی و اعتقادی و در نهایت شکل‌گیری جریان ثابت و اثرگذار هنری در سال، مبادرت به برگزاری دومین دوره مسابقه در سه رشته «عکس، کاریکاتور و تصویرسازی» کرده است.
اهداف مسابقه
ایجاد فضای رقابتی سالم، پرنشاط و خلاقانه جهت بروز و رشد استعدادهای هنری، بهره‌برداری و استفاده درست و مناسب از ایده‌های بکر و خلاقانه هنرمندان در بیان موضوعات روز جامعه و مبانی ارزشی و اعتقادی، پرداختن و بیان و تبیین ضرورت‌ها و حساسیت‌های مقام معظم رهبری نسبت به موضوع«اقتصاد مقاومتی و تولید ملی» و تولید آثار فاخر ارزشی و کیفی است.
شرایط شرکت در بخش عکاسی
موضوعات شرکت در این بخش«جوانان و هویت ایرانی - اسلامی و تلاش بانوان در عرصه اقتصاد مقاومتی» است، تعداد آثار ارسالی7 اثر و اندازه آثار 40×30 است.
عکس‌های ارسالی دارای زیرنویس و امضا از دور مسابقات خارج می‌شوند و لازم است هنرمندان فایل آثار خود را در قالب CD با فرمت jpg و کیفیت 300dpi قابل چاپ در ابعاد بزرگ به‌همراه فایل word و مشخصات خالق آثار به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
شرایط شرکت در بخش کاریکاتور
موضوعات شرکت در این بخش«اقتصاد مقاومتی(مشاغل خانگی، صنایع روستایی، هنرهای دستی و هنرهای سنتی، کالای ایرانی و تحریم کالای خارجی)، آسیب‌شناسی هویت معماری امروز ایران و هجوم معماری غرب» است، تعداد آثار در این بخش حداکثر 5 اثر و اندازه آثار A3 است که اصل آثار دستی و یا پرینت با کیفیت از آثار دیجیتال به‌همراه فایل آثار در قالب CD با فرمت jpg و کیفیت 300dpi  با فرمت word  که شامل مشخصات خالق آثار است باید به دبیرخانه ارسال شود.
شرایط شرکت در بخش تصویرسازی
دراین بخش محوریت با موضوع«بانوان عصر انقلاب اسلامی(حجاب و عفاف، پوشش بومی فاخر، تربیت فرزندان، اقتصاد - خانواده، ایثار، کار و تلاش، توانمندی‌های علمی و سازندگی) است، تعداد آثار ارسالی این بخش حداکثر 3 اثر و اندازه آثار40×30 است. اصل آثار دستی و یا پرینت با کیفیت از آثار دیجیتال به‌همراه فایل آثار در قالب CD با فرمت jpg و کیفیت 300dpi  با فرمت word  که شامل مشخصات خالق آثار است به دبیرخانه ارسال شود.
شرایط عمومی شرکت در مسابقه
شرکت در مسابقه برای کلیه هنرمندان آماتور و حرفه‌ای استان کرمانشاه آزاد است و آثار برگزیده مسابقات و جشنواره‌های قبلی حوزه هنری از دور مسابقات خارج خواهد شد، آثار ارسالی بدون قاب و پاسپارتو که به دبیرخانه ارسال می‌شوند، دبیرخانه در قبال پست و ارسال نامناسب آثار پاسخگو نخواهد بود.
داوران مسابقه در بخش عکاسی استاد مجید پاکرای، در بخش تصویرسازی استاد فریبرز عباسیان و استاد زهرا پوربخش و در بخش کاریکاتور فخرالدین دوست محمد خواهند بود.
علاقمندان برای شرکت در مسابقه آثار خود را به نشانی کرمانشاه، خیابان خیام - نرسیده به چهارراه حسین‌آباد - حوزه هنری، واحدهنرهای تجسمی ارسال و برای کسب اطلاعات به‌نشانی سایت www.artkermanshah.ir و یا کانال اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان کرمانشاه
https://telegram.me/artkermanshah مراجعه نمایند.
یادآور می‌شود، زمان شرکت در مسابقه و ارسال آثار تا 30 مهرماه سالجاری تمدید شد.
captcha