کمبود حوزه خواهران و متخصص مسایل زن و خانواده
کد خبر: 3539388
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
اصلانی عنوان کرد:

کمبود حوزه خواهران و متخصص مسایل زن و خانواده

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس سازمان بسیج زنان با اشاره به نیازهای فراوان در عرصه مسایل زنان و خانواده گفت: حوزه علمیه خواهران در خیلی از شهرها وجود ندارد و در مناطقی هم که وجود دارد کمتر در تربیت افراد متخصص در زمینه مسایل زن و خانواده فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مینو اصلانی، رئیس جامعه بسیج زنان کشور امروز 29 مهرماه در دیدار با آیت الله مصباح یزدی گفت: امروز شاهد حرکت‌های خزنده فمینیستی در کشور هستیم و  در عرصه‌های مختلف به آن دامن زده می‌شود این در حالی است که خود غربی‌ها نتایج درستی از آن نگرفته‌اند.
وی ادامه داد: این رویکرد در قالب گفتمان های مختف و در محافل گوناگون از سوی برخی افراد دنبال می شود و اخیرا در یکی از دانشگاه های کشور همایشی برگزار شده که محور آن این بود که اسلام برده داری را قبول دارد.
اصلانی با بیان اینکه روز به روز شبهات زیاد و در محیط‌های دانشگاهی نشر داده می‌شود اظهار کرد: باید حرکت علمی مبتنی بر تحقیقات اسلامی در زمینه مسایل زن و خانواده به صورت جامع انجام شود زیرا کشورهای دیگر از ما الگو می‌خواهند و ما در دیدار هیئت های گوناگون شاهد این مسئله هستیم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری و پیام ایشان افزود: ایشان در یکی از پیام هایشان فرمودند باید در مقابل دو الگوی زن غربی و شرقی الگوی سومی یعنی الگوی زن نه شرقی و نه غربی از سوی نظام اسلامی به جهان ارایه شود.  
اصلانی با اشاره به وضعیت هنر و حضور زنان در این عرصه بیان کرد: در بخش حضور زنان در بخش هنر مشکلات زیادی داریم؛ در زمینه حضور زنان در بحث موسیقی نیز سؤالات زیادی بی پاسخ است و از طرفی نیز کارشناسان تربیت دینی که بتوانند به مسایل زنان مسلط باشند و آن را تبیین و ترویج کنند خیلی کم است.
رشته خاصی نیز در زمینه تربیت دینی فرزندان در حوزه وجود ندارد و یا کم است
وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران در خیلی از شهرها وجود ندارد و از طرفی نیاز به آموزش سطح سه در حوزه خواهران داریم که در شرایط کنونی کم است و افرادی هم که هستند کمتر با تخصص در مسایل روز تربیت می‌شوند همچنین رشته خاصی نیز در زمینه تربیت دینی فرزندان در حوزه وجود ندارد و یا کم است.
اصلانی با بیان اینکه سازمان های بین المللی بحث تساوی زنان و مردان در تمام دنیا را به شدت دنبال می کنند و تا 15 سال آینده بنا دارند در تمامی کشورها آن را ترویج کنند عنوان کرد: بنابراین ما باید الگویی در این زمینه ارایه دهیم.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون در دیدار با 20 هیئت خارجی از کشورهای مختلف از ما الگو و مربی‌ خواسته‌اند و با وجود البته در موضوع زن و خانواده دستمان پر است ولی مسایل دسته‌بندی شده مشخصی نداریم و در فقدان آن، دیدگاه‌های فمنیستی قدرت گرفته و نگران رشد این حرکت‌ها در کشور هستیم که ماهواره‌ها نیز به این مسایل دامن می‌زنند.
captcha