مقابله با نفوذ تفکر داعشی در جهان اسلام
کد خبر: 3539432
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
محمدپور تاکید کرد؛

مقابله با نفوذ تفکر داعشی در جهان اسلام

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: صیانت از اسلام و تشیع در برابر عوارض تخریب‌گر داعشی نباید تنها در عرصه‌های نظامی خلاصه شود، امروز باید با نفوذ تفکر داعشی در جهان اسلام مقابله شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصر امروز 29 مهرماه در نشست« عصری با شهدای مدافع حرم» در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم تبریز، با تأکید بر این‌که زبان و قلم از بیان مجاهدت و جانثاری شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اسلامی عاجز است، گفت: در شرایطی که همه دنیا درگیر مسائل و مشکلات متعدد امنیتی است، امروز به برکت وجود عزیزانی در آن سوی مرزها؛ سراسر ایران اسلامی از امنیت پایدار برخوردار است.

وی، با بیان این‌که پدیده داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی مسأله‌ای عادی در جهان اسلام نیست، گفت: ظهور این گروهک‌ها نشأت گرفته از فرهنگ غلطی است که با دلارهای نفتی کشورهای عربی و سعودی شکل گرفته و در نقاط مختلف جهان ریشه دوانده است.

 محمدپور، نسبت به نفوذ تفکرات افراطی در جهان اسلام هشدار داد و تصریح کرد: همه در معرض عارضه این پدیده فرهنگی هستیم، داعش تنها گروهی محدود و شبه نظامی نیست، بلکه تفکر عریض و طویلی است که بلای جان جهان اسلام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اگر امروز این گروه خبیث از صحنه روزگار محو شود، اما فرهنگ و تفکر غلط داعشی نابود نشود، در جاهای دیگر عوارض این جریان ضداسلامی بار دیگر ظهور خواهد کرد. اگر امام راحل سال‌ها پیش بر بازگشت به اسلام ناب محمدی تأکید داشته‌اند، بدان علت بود که ایشان نسبت به خطر ظهور تفکر داعشی در آینده آگاهی داشتند .

 محمدپور خاطرنشان کرد: هر چه آحاد جامعه با حقیقت اسلام آشنا باشند، کمتر تحت تأثیر فرقه‌های ساختگی و نحله‌های منحرف فکری قرار خواهند گرفت، صیانت از اسلام و تشیع در برابر عوارض تخریب‌گر داعشی نباید تنها در عرصه‌های نظامی خلاصه شود، امروز باید با نفوذ تفکر داعشی در جهان اسلام مقابله شود.

captcha