ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی رهبری موضوع راهبردی کشور است
کد خبر: 3539502
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
خطیب جمعه کاشمر تاکید کرد:

ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی رهبری موضوع راهبردی کشور است

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات ریاست جمهوری، شوراها، مجلس خبرگان و ... از سوی رهبر انقلاب به قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: ابلاغ این سیاست‌های انتخاباتی یکی از موضوعات مهم و راهبردی کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته 30 مهرماه با اعلام اینکه همه مسئولان و نهادهای تصمیم گیرنده در جمهوری اسلامی ایران موظف هستند از دستورالعمل‌های رهبر انقلاب که به نفع نظام، کشور و تمامی انتخابات است تبعیت کرده و در تصمیمات خود آن‌ها را لحاظ کنند، هدف از ابلاغ سیاست‌های کلی را ارتقا سلامت انتخابات دانست و گفت: این خواست همه مردم است که انتخابات سالم برگزار شود.
وی با بیان اینکه نیاز به مقاوم‌سازی نظارت بر انتخابات و مشخص کردن منابع مالی کاندیداها است تا مشخص شود منابع مالی این افراد از کجا تأمین می‌شود، گفت: باید با نظارت بیشتر در جهت ارتقاء سلامت انتخابات تلاش کرد.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید براینکه باید با ارتقاء سلامت منتخبین سعی شود از جرائم و تخلفات انتخاباتی و هرگونه اقدام مغایر با قانون از سوی منتخبین جلوگیری شود، بر تحقق عدالت محوری در انتخابات تأکید کرد و افزود: باید حوزه‌های انتخاباتی بر مبنای جمعیت و مقتضیات منطقه تعریف شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
جنگجو نیستیم اما دفاع را لازم می‌دانیم
وی در ادامه به پایان رزمایش موفقیت‌آمیز ولایت 6 که با رمز یا حسین بن علی انجام گرفت اشاره کرد و گفت: در این رزمایش که با موفقیت، اقتدار و تبحر نیروهای زبده خلبان‌ها انجام شد از وسایلی از جمله انواع هواپیماهای شکاری و پهبادها به کار گرفته شد که ساخت نیروهای متخصص داخلی بود.
طباطبایی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران جنگجو نیستند اما دفاع را لازم می‌دانیم، بیان کرد: باید با تهیه پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی به قدرتمندترین کشور دنیا تبدیل شویم.
وی با بیان اینکه دنیای امروز منطق و انصاف ندارد به همین جهت باید قدرت داشته باشیم تا دشمنان بدانند کشورمان آسیب‌پذیر نیست، گفت: در صورت هرگونه تجاوز دشمن٬ نیروهای نظامی این کشور پاسخ کوبنده‌ای به این تجاوز خواهند داد.
آزادسازی موصل حرکتی حماسی بود
خطیب جمعه کاشمر در ادامه به اهمیت آزادسازی موصل از دست جنایتکاران داعش اشاره کرد و افزود: آزادسازی موصل بسیار مهم برای جبهه حق بود. 
وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی موصل حرکتی حماسی در کنار نیروهای ارتش عراق، نیروهای مردمی شیعه و سنی و ... بود، عنوان کرد: موصل به لحاظ استراتژیک بسیار حساس بود.
طباطبایی با اشاره به اینکه موصل نبض عراق بود و چاه‌های نفت این منطقه به منبع مالی داعشی‌ها تبدیل شده بود، بیان کرد: اکنون که دست داعشی‌ها از این منطقه کوتاه شده ضربه بزرگی بر آن‌ها و اربابانشان وارد شده است.
وی با اعلام اینکه با این عقب‌نشینی دست داعشی‌ها از عراق و اماکن متبرکه کوتاه شده است، افزود: هر چند داعش و حامیان آن‌ها موصل را دژ تسخیر ناپذیر و مرکز تبلیغات فرهنگی خود می‌دانستند اما با فرار و عقب‌نشینی از این منطقه برای همیشه به نوعی شکست خوردند.
مجامع بین‌الملل عروسک دست عرب‌ها و آمریکا 
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود به سوم آبان سالروز تأسیس سازمان ملل اشاره کرد و با انتقاد از سکوت مجامع بین‌الملل در برابر اتفاقات منطقه٬ عامل تمامی شرارت‌های منطقه را استکبار و آمریکا دانست و گفت: نمی‌دانم فلسفه وجودی سازمان ملل چه است که در برابر جنایت‌های آمریکا و داعش در یمن و بحرین سکوت کرده‌اند و صدایشان در نمی‌آید.
طباطبایی با اشاره به اینکه سازمان ملل با سکوت خود در برابر این جنایت‌ها بشر را نابود کرده و ملت‌ها را از بین برده است، اظهار کرد: مجامع بین‌الملل تنها عروسک دست عرب‌ها و آمریکا هستند.
وی از سران سازمان ملل که منطق ندارند و تنها نوکری آمریکا را کرده و از خود اختیاری ندارد خواست دست از سر بشریت بردارند.
متولیان امور فرهنگی برای ایجاد ازدواج آسان تلاش کنند
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده و وظایف متقابل زن و مرد و مسئولیت‌هایی که والدین در قبال فرزندان خود دارند، گفت: یکی از انگیزه‌های مهم ازدواج و تشکیل خانواده که پیامبر اسلام از آن تعبیر به سنت کرده ایجاد آرامش، مودت و مهربانی در بین زن و مرد است.
وی ازدواج و تشکیل خانواده را از نیازهای طبیعی زن و مرد دانست و افزود: مکروه‌ترین و بدترین کار در نزد پروردگار که در مقابل ازدواج قرار دارد٬ پدیده طلاق است. 
طباطبایی با بیان اینکه پدیده طلاق آنقدر شوم و بد یمن است که در قدیم بزرگان و علما از جاری کردن صیغه طلاق خودداری کرده و در صورت اجبار به اجرای آن در خارج شهر٬ طلاق را جاری می‌کردند، اظهار کرد: خانواده و متولیان فرهنگی و دینی باید مسئله ازدواج را جدی گرفته و با پدیده شوم طلاق مبارزه و عواملی که موجب ایجاد آن می‌شود را از بین ببرند.
وی در ادامه به موانع  و آفت‌های پیش روی ازدواج اشاره کرد و گفت: پدران، مادران، متولیان امور دینی و فرهنگی برای ایجاد ازدواج آسان، درست و صحیح مسئول هستند و باید برای ایجاد ازدواج آسان تلاش کنند.
خطیب جمعه کاشمر با اظهار تأسف از اینکه جوانان به خاطر ترس از هزینه‌های فراوان و سخت‌گیری خانواده‌ها از ازدواج فراری هستند، به آفت‌های بعد از ازدواج اشاره کرد و افزود: اگر به این آفت‌ها توجه جدی نشود شاهد افزایش پدیده شوم طلاق در جامعه خواهیم بود.
وی ازدواج‌های تحمیلی و با اسرار پدر و مادر را کار نادرست دانست و از جوانان خواست؛ از تصمیمات عجولانه و غیرمنطقی پرهیز کرده و قبل از ازدواج شرایط خود را با کسی که می‌خواهند ازدواج کنند تطبیق دهند. 
طباطبایی همچنین از عدم آشنایی جوانان با اصول زندگی زناشویی انتقاد کرد و گفت: مسئولان باید قبل از ازدواج٬ جوانان را با دادن مشاوره و آگاهی آموزش دهند تا پس از مدتی شاهد طلاق نباشیم. 
وی جوانان را بعد از ازدواج به صبر تشویق کرد و با بیان اینکه صبر اساس ایمان است، عنوان کرد: جوانان باید صبر داشته باشند نه اینکه در برابر کوچک‌ترین مشکلات حرف از طلاق بزنند.
captcha