انقلاب اسلامی، عزت را برای مردم مستضعف دنیا به ارمغان آورد
کد خبر: 3539523
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
امام جمعه شهرکرد:

انقلاب اسلامی، عزت را برای مردم مستضعف دنیا به ارمغان آورد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز تصویب قانون آمریکایی کاپیتولاسیون در ایران گفت: نتیجه وابستگی هر امت، کشور و ملتی، ضعف و رخت بربستن عزت از آن کشور است که به برکت انقلاب اسلامی نه تنها قانون کاپیتولاسیون لغو شد بلکه عزت و سربلندی را برای مردم و کشور ایران و برای سراسر دنیا و ملت های مستضعف و مظلوم به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،ظهر امروز 30 مهر در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ شهرکرد برگزار شد، با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) نسبت به تصویب قانون کاپیتولاسیون، گفت: متأسفانه حاکمیت آن زمان کشور بر اثر ضعف و وابستگی به آمریکا که بقاء و ماندگاری خود را در سایه همین وابستگی می دید و پناهگاه نداشتن در میان مردم این قانون ذلت بار را پذیرفت و به آن نیز افتخار می کرد.
امام جمعه شهرکرد افزود: نتیجه وابستگی هر امت، کشور و ملتی ضعف و رخت بربستن عزت از آن کشور است که به برکت انقلاب اسلامی نه  تنها قانون کاپیتولاسیون لغو شد بلکه عزت و سربلندی را برای مردم و کشور ایران و برای سراسر دنیا و ملت های مستضعف و مظلوم به ارمغان آورد.
حجت‌الاسلام ‌نکونام تاکید کرد: مبادا کسانی بخواهند به گذشته بازگردند و نگاه به غرب را دوباره احیاء کنند و هوس کنند که پای آمریکا را به داخل کشور باز کنند که قطعا این خسارت و خطری بزرگ برای انقلاب خواهد بود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که نظام سلطه در مقام نفوذ به همه کشورها است، افزود: اقتضاء نظام سلطه سلطه گری و نفوذ به داخل کشورها است و هر کجا هم سلطه‌گری و غلبه پیدا کند، آن ملت و کشور از خود دیگر اراده و اختیاری ندارد که به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران دست سلطه گری از کشور قطع شد.
حجت الاسلام‌ ‌نکونام با تاکید بر این آمریکایی ها امروز به شدت به دنبال نفوذ در داخل کشور هستند، تصریح کرد: آن‌ها برای نفوذ به داخل کشور از راه گفت‌وگو و کانال ارتباطی و مذاکره وارد شده‌اند تا شاید به این وسیله بتوانند به دوران قبل از انقلاب و سلطه‌گری خود بازگردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری های آگاهانه‌ امام خمینی(ره) و جانفشانی رزمندگان و شهدا و پیوند امت با ولایت 38 سال است که راه سلطه گری را بر استکبار جهانی آمریکا بسته است و هر کجا هم که خواسته اند به داخل کشور نفوذ پیدا کنند با اقتدار و وحدت و همدلی جلوی آن ها را گرفته اند و امروز آمریکایی ها کاملا احساس می کنند که بازی را باخته اند.
حجت الاسلام ‌نکونام با اشاره به اعتراف رسانه های بیگانه و وابسته غرب به دستاورد نداشتن برجام جز ایجاد کردن کانال ارتباطی با ایران، اظهار کرد: آمریکایی ها به وسیله برجام که یک کانال ارتباطی برای آن ها با کشور است امیدوار شدند که راه برای نفوذ در کشور باز شود و بتوانند به وسیله این کانال و نگاه منفعلانه برخی مسئولان راه را برای خودشان باز کنند و نظام را از درون استحاله کنند.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که آمریکایی ها بیش از همه به مذاکره با ایران نیازمند بودند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر پای میز مذاکره با آمریکا نشست نه برای آن بود که از آن ها امتیازی بگیرد و چیزی به ما بدهند و درسایه آن ها به مقصد برسیم  بلکه با این مذاکره خواست بار دیگر حقانیت خودش را به جهانیان اثبات کند.
وی از عملکرد بَد برخی‌ها در داخل  نسبت به مذاکرات انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مذاکره نتیجه دیگری داد و همه اعتراف کردند که آمریکایی‌ها بد عهد هستند و چهره‌اش در این مذاکرات برای همه روشن شد و بیشتر از این هم روشن می شود اما باید مراقب بود تا راه برای نفوذ این ها به داخل کشور باز نشود.
حجت الاسلام‌ ‌نکونام انقلاب اسلامی در منطقه و جهان را دارای یک جایگاه رفیع دانست و گفت: امروز جبهه مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و یمن علی رغم این که آمریکایی ها و اروپایی ها و حکومت های خودباخته در منطقه تلاش می کنند آن ها را زمین گیر کنند اما به برکت و در سایه انقلاب اسلامی دست برتر را دارد و آن ها هستند که دشمن را زمین گیر کرده اند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت در عراق می رود که موصل را کاملا آزاد کنند و نه تنها آرزوی داعش و گروه های تروریستی را که در مقام آن بودند که دولت گسترده ای برای خودشان در منطقه شکل بدهند نا امید و نقش بر آب کند بلکه آن ها امروز از منطقه پا به فرار گذاشته اند که همه این ها بیان گر قدرت مقاومت در منطقه است.
نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از کسانی که اقتدار انقلابی اسلامی را در منطقه نادیده می گیرند و به دشمن وابسته می شوند، اظهار کرد: انسان تاسف می خورد که چرا برخی ها نمی خواهند قدرت  انقلاب اسلامی ایران در منطقه را مشاهده کنند و تصور می کنند برای کسب اقتدار باید به آمریکایی ها و بیگانه وابسته شد.
حجت الاسلام‌ ‌نکونام خطاب به کسانی که به بیگانه دل‌خوش هستند توصیه کرد: بیدار شوید و به خود بیایید و به خود رحم کنید و پیش از آن که با ذلت رسوا شوید با  عزت از این مسائل دست بردارید و به دامن ملت بازگردید و با دستان ضعیف خودتان به انقلاب آسیب نرسانید.
امام جمعه شهرکرد در ادامه اشتغال، سردرگمی‌های اداری و پاسخ درست و صحیح از ادرات نگرفتن، ایجاد مفاسد اداری و سیاسی و اقتصادی را از دغدغه‌ها و مطالبات مردم دانست و گفت:  مردم از دولتمردان و قوای سه گانه و به ویژه قوه مجریه انتظار دارند که به جای حاشیه‌پردازی و درسایه انتخابات بعضی حرف‌ها را زدند و برخی تریبون‌ها را زیر سوال بردن و بعضی مطالبی که انتظار از آن‌ها نیست، گفتن به فکر حل مشکلات اساسی کشور باشند.
حجت الاسلام‌ ‌نکونام نماز جمعه را تریبون مقدس و محل عبادت مردم دانست و تاکید کرد:  نماز جمعه از ایمان و عدالت نشات می‌گیرد و نباید به خاطر برخی سیاسی‌بازی‌‌ها این تریبون توسط برخی از مسئولان زیر سوال برود.
حجت الاسلام‌و‌المسلمین‌نکونام با اشاره به خبرهای بَدی که از آمار اشتغال در کشور به گوش می رسد افزود: با کمال تاسف در آمارها گفته می شود که استان چهارمحال و بختیاری بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد که باید مسئولان این مسائل مهم را مورد توجه قرار بدهند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی افزود: اهل تقوا مراقب است که مبادا این تقوایی که در سایه ایمان و عمل صالح به دست آورده در برابر ضعف نسبت به دنیا، مال، شهوت و مقام و پست از دست ندهد. 
حجت الاسلام‌ ‌نکونام به اول آبان سالروز شهادت شهید سید مصطفی خمینی فرزند برومند امام اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) باید ظرافت و آینده نگری بسیار تحسین برانگیز که حاکی از ایمان و تقوای ایشان بود مرگ آقا مصطفی خمینی را از الطاف الهی بیان کرد و گویا همان روز می دانست که مرگ فرزندشان جرقه انقلاب را شعله ور می کند و مردم خونشان به جوش می آید و انقلاب شکل می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امام در سایه تقوا و ایمان به جایگاه بلند معرفت و بینش رسیده بود و هر کس این مسیر را طی کند قطعا خدای متعال بالاترین بینش و فراست را به او عطا می کند.
حجت الاسلام ‌نکونام همچنین به روز آمار و برنامه ریزی نیز اشاره کرد و گفت: این روزها شاهد سرشماری نفوس و مسکن در کشور هستیم مردم ما نیز در مرحله اول ثبت نام اینترنتی آن مشارکت بسیار خوبی داشتند که بیان گر مشارکت خوب مردم در تعیین سرنوشت خودشان و همکاری با مسئولان است.
حجت الاسلام نکونام همچنین سوم آبان سالروز تاسیس سازمان ملل را یادآور شد و گفت: متاسفانه این سازمان سازمان ملل نیست بلکه سازمان قدرت‌ها است که در اختیار چند قدرت جهانی و زورگو است که به هر شکلی که بخواهند در کشورها نفوذ و سلطه و ظلم و ستم می کنند. 
captcha