قرآن ضامن سلامت خانواده است/ فعالیت 60 مؤسسه قرآنی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3539625
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
محمدپور اظهار کرد:

قرآن ضامن سلامت خانواده است/ فعالیت 60 مؤسسه قرآنی در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به لزوم ورود خیرین در توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اگر سرمایه‌های مردم به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق یابد و فقط دستگاه‌های دولتی متولی فعالیت‌های قرآنی نباشند و به این باور برسیم که ورود قرآن به عرصه زندگی ما تضمین‌کننده سلامت خانواده است قطعاً خانواده‌ها علاقه‌مند می‌شوند در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و اثر‌گذار شوند.

محمدمحمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، در خصوص تجمیع چهاردهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: برای بسیاری از مردم که به منظور استفاده و تهیه منابع مورد نیاز خود در حوزه کتاب حضور پیدا کرده‌اند این امکان فراهم  شده که از حوزه‌های قرآنی نیز بازدید کنند و از آخرین پدیده‌ها و تولیدات در حوزه قرآن و عترت دیدن کرده و کالاها و تولیدات مورد نیاز خود را به سهولت تهیه کنند.
نمایشگاه قرآن نورانیت خاصی به نمایشگاه کتاب بخشیده است
وی،گفت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از نمایشگاه استقبال کرده اند وجود نمایشگاه قرآن زینت بخش نمایشگاه کتاب شده و نورانیت و ارزش خاصی به نمایشگاه کتاب بخشیده است.
محمدپور ادامه داد: تمامی بخش‌ها حضور فعالی داشتند و شاید یکی از ضعف‌های همزمانی این دو نمایشگاه این باشد که به فصای بیشتری نیاز داشتیم و فضای مورد نیاز غرفه‌ها کم بود.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در ادامه در خصوص بخش‌های مختلف نمایشگاه اظهار کرد: اخرین دستاوردها و تولیدات عرصه قرآنی در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ بخش‌های مختلف هنری، بخش‌های هجو و کتابت قرآن از جمله آثار ارزشمندی هستند که حیرت همگان را برانگیخته و مردم با دیدن این آثار به عظمت کارهای هنری در این حوزه پی می‌برند که مشوق نسل جوان در عرصه قرآن و تولیدات هنری با موضوعات قرآنی است.
وی اضافه کرد: در بخش‌های تصویرگری قصص قرآنی و کاریکاتور که ورود به مباحث و مضامین قرآنی برای تصویرگران حوزه کودک و نوجوان است، فضای جدید فراهم شد تا در سال‌های آتی قوی‌تر و بهتر از این شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت و نمایشگاه کتاب باشیم.
لزوم ورود خیرین و علاقه‌مندان حوزه قرآن
محمدپور، با اشاره به لزوم ورود خیرین و علاقه‌مندان حوزه قرآن در توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اگر سرمایه‌های مردم به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق یابد و فقط دستگاه‌های دولتی متولی فعالیت‌های قرآنی نباشد و بر این باور برسیم که ورود قرآن به عرصه زندگی ما تضمین‌کننده سلامت خانواده و سلامت رفتاری و ارتباطی کودکان و رشد فکری و ذهنی و اخلاقی نسل‌های آتی است قطعا خانواده‌ها علاقه‌مند می‌شوند در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و اثر‌گذار شوند که بحمدالله نشانه‌های این روند دیده می‌شود و ان‌شاءالله در آینده جامعیت پیدا ‌کند.
فعالیت 60 مؤسسه قرآنی در استان
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ترویج معارف قرآنی و حضور قرآن در زوایای مختلف زندگی مردم است ادامه داد: در استان بالای 60 موسسه قرآنی در حال فعالیت هستند، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بخش‌های دیگر نیز در حوزه‌های قرآنی به نوعی درگیر فعالیت‌های قرآنی هستند.
محمدپور ادامه داد: همچنین نخبگان قرآنی بسیاری نیز در حوزه‌های مختلف تربیت شده‌اند که در مسابقات و همایش‌های قرآنی در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی حضور یافته و مقام‌های خوبی نیز احراز کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: همانطور که انتظار داشتیم مردم از چهاردهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استقبال گسترده‌ای داشتند و شاهد حضور بی‌بدیل و مشتاقانه مردم بودیم که این نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ و مقوله کتاب کتاب‌خوانی میان مردم استان و همچنین جای بسی خوشحالی و امیدواری برای آینده است.
محمدپور، بیان کرد: تصور می‌کنم با این استقبال به اهداف مهم‌مان در برگزاری نمایشگاه کتاب نزدیک شده‌ایم و امیدوارم این نمایشگاه‌ها بتوانند آنطور که شایسته مردم فرهیخته آذربایجان و شهر تبریز است پله‌های ترقی را در عرصه فرهنگ و کتاب‌خوانی طی کنند و این نیز زمینه توسعه و ارتقای سطح کتاب‌خوانی مردم و متضمن رشد و تعالی جامعه در تمام بخش‌ها است.
captcha