توصیه‌های داور بخش وقف و ابتدا به شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3539731
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

توصیه‌های داور بخش وقف و ابتدا به شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات: سادات‌فاطمی با اشاره به اینکه در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن از نظر سطح کیفی شاهد رقابت‌های خوبی بودیم، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان باید سعی کنند با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شوند تا هم متوجه آیاتی که تلاوت می‌کنند، شوند و هم بتوانند وقف و ابتداء بهتری داشته باشند.

سیدجواد سادات‌فاطمی، داور وقف و ابتدا در سی و نهمین دره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به رشت، در مورد این دوره از مسابقات، گفت: از نظر سطح کیفی شاهد رقابت‌های خوب و مطلوب و در مجموع هم شاهد حضور قاریان و حافاظان قوی‌ای بوده‌ایم.
وی افزود: از نظر فنی معمول هر سال به همین صورت بوده است و قاریان و حفاظ قدرتمندی در مسابقات حضور می‌یابند که خوشبختانه امسال نیز به همین صورت است و البته امیدواریم هر سال به این سطح کیفی افزوده شود.
این داور رشته وقف و ابتدا در ادامه در مورد ضعف شرکت‌کنندگان در بخش وقف و ابتدا، تصریح کرد: در این بخش متأسفانه شاهد عدم توجه به معنا که در بسیاری از قاریان و حفاظ مشهود است، هستیم. در ادامه شاهد عدم دقت در اولویت‌ها نیز هستیم. برای اولویت وصل یا فصل جملات مقداری کمبود دقت وجود دارد. برخی وقت‌ها دقت زیادی نمی‌شود که جمله به چه نحوی باید فصل یا وصل شود و یا این دقت وجود ندارد که در زمان خواندن آیه‌ای خاص، فصل بهتر است یا وصل، شرکت‌کنندگان در این بخش دقت کمتری دارند.
سادات‌فاطمی بیان کرد: در مجموع نکته‌ای که گفته شد، یعنی بحث عدم توجه به مفاهیم قرآن کریم به تنهایی موضوعی است که بین قاریان و حافظان عمومی است و باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.
این داور مسابقات سراسری قرآن در پاسخ به این سؤال که در زمینه وقف و ابتدا نسبت به سا‌ل‌های اخیر شاهد پیشرفت قاریان و حافظان قرآن کریم بوده‌ایم، یا خیر، بیان کرد: به اعتقاد من پیشرفتی حاصل نشده است، من خودم شخصاً در این دوره از مسابقات شاهد مسئله‌ای که نشان دهد متسابقان در رشته وقف و ابتدا پیشرفت کرده‌اند، نبوده‌ام.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان در پایان در مورد توصیه‌ای که در زمینه وقف و ابتداء می‌تواند برای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات داشته باشد، خاطرنشان کرد: توصیه من این است که مقداری قاریان و حافظان سعی داشته باشند تا با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شوند تا هم متوجه شوند چه چیزی را تلاوت می کنند و هم بتوانند وقف و ابتداء بهتری داشته باشند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۲:۲۸
0
0
با سلام و احترام
اینجانب از شرکت کنندگان مسابقات امسال بوده ام
متاسفانه عدم هماهنگی بین اساتید محترم مشهود بوده است
جالب است کانال رسمی سازمان قران اوقاف قران محشی را بطور رسمی مرجع متسابقین معرفی نموده است و لی اساتید محترم بخش وقف و ابتدا اصلا بان اعتنایی ننمودند یعنی بنده بر طبق قران محشی وقف و وصل را رعایت نمودم اما 75 % از حقیر کم کردن
اساتید محترم لطفا پاسخگوباشند
البته درباب داوری امسال خصوصا وقف و ابتدا و لحن حرفهای زیادی برای گفتن هست که انشاا.. سر فرصت!!!
captcha