رشد روزافزون فضای مجازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد
کد خبر: 3539936
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴

رشد روزافزون فضای مجازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

گروه فضای مجازی: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رشد روزافزون گوشی‌های هوشمند و استفاده از فضای مجازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و رسانه‌های دیداری و شنیداری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از کردستان، قاسم امان‌الهی، مدیرکل صداو سیمای مرکز کردستان شب گذشته، یکم آبان ماه در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع فضای مجازی اظهار کرد:  در عرصه فضای مجازی اگر ما بخواهیم با همین رویه پیش برویم باید فقط به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌های فضای مجازی باشیم و به آن اکتفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورود به عرصه فضای مجازی باید حساس‌تر و عمل‌گراتر باشیم، افزود: برای کاهش آسیب‌های این فضا راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیاز جامعه کنونی ماست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اعلام کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این زمینه و حساسیت موضوع باید حرکت عملی برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: گوشی هوشمند در سال 92 تا 93 از دو میلیون گوشی به 50 میلیون افزایش پیدا کرده است که این خود رشد صد برابری را شامل می‌شود.

امان الهی به رشد روزافزون استفاده از گوشی هوشمند در سال 93 تا 94 اشاره و بیان کرد: این آمار در ای زمان به 40 میلیون گوشی افزایش یافته است با توجه به آمار اعلام شده در سال 95 نیز رشد اینچنینی را خواهیم داشت که این  خود میزان حساسیت موضوع را به ما گوشزد می‌کند.

وی عنوان کرد: رشد روز افزون گوشی‌های هوشمند و استفاده از فضای مجازی سبک زندگی ایرانی اسلامی ما را تحت تأثیرخواهد گذاشت و رسانه‌های دیداری و شنیداری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان در پایان یادآور شد: باید در قالب طرحی تمام مسائل و مشکلات پیش‌روی استان کردستان شناسایی شده و براساس آن تصمیم‌گیری شود.

captcha