جامعه قرآنی وظایف خود را در حوزه ولنگاری فرهنگی به‌درستی انجام دهد
کد خبر: 3540333
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

جامعه قرآنی وظایف خود را در حوزه ولنگاری فرهنگی به‌درستی انجام دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت و داور ممتاز قرآن کریم با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره ولنگاری فرهنگی، نقش نخبگان قرآنی را یادآور شد و گفت: اگر یک طرح جامع برای پیشرفت فرهنگی کشور تنظیم شد، جامعه قرآنی باید بتواند سهم و وظایفی که برایش تعیین می‌شود را به‌درستی انجام دهد.

حسن حکیم‌باشی، پیشکسوت و داور ممتاز قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره ولنگاری فرهنگی، نقش نخبگان قرآنی را یادآور شد و گفت: ولنگاری فرهنگی، یکی از آسیب‌های عمده‌ای است که کشور و جامعه ما را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای اساسی حلقه‌های فرهنگی، بحث قرآن و آشنایی با کلام وحی از جهات مختلف است، ادامه داد: قرائت قرآن و جلسات قرآنی یکی از فاکتورهای مؤثر در این زمینه محسوب می‌شود؛ زیرا یکی از متغیرهایی که پیشرفت و پس‌رفت فرهنگی را تعیین می‌کند، قرآن کریم است.
حکیم‌باشی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی عناصر و زمینه‌های مختلفی دارد، گفت: اگر یک طرح جامع برای پیشرفت فرهنگی کشور تنظیم شد، جامعه قرآنی باید بتواند سهم و وظایفی که برای آن تعیین می‌شود را به درستی انجام دهد.
این داور قرآن کریم تصریح کرد: به طور مثال در حوزه آموزش و فراگیری مقوله‌های قرآنی که در مباحث فرهنگی مطرح است، اهتمام لازم انجام گیرد، کوتاهی‌ نباشد و آشنایی علمی، عملی، فرهنگی و تربیتی برای همه اقشار به‌خصوص دانش‌آموزان فراهم شود.
وی اضافه کرد: یک دانش‌آموز در آینده به دانشجو و سپس نیروی کار و جامعه مدیران می‌پیوندد و باید در تمام زمینه‌ها، فاکتورهای لازم و همچنین آشنایی علمی و عملی با قرآن را داشته باشد تا آن‌ها را رعایت و پیاده کند که این امر خود یک پیشگیری در ولنگاری فرهنگی محسوب شده و ایجاد می‌کند.
حکیم‌باشی با اشاره به وظیفه مسئولان در حوزه پیشگیری از ولنگاری فرهنگی، گفت: ولنگاری فرهنگی، مقوله گسترده‌ای است؛ زیرا فرهنگ، همه چیز یک کشور محسوب می‌شود و تمام امور مختلف همچون آموزشی، تربیتی، اخلاقی، کار و... در مقوله فرهنگی می‌گنجد.
وی در پایان در این زمینه اضافه کرد: مسئولان نیز باید به رهنمودهای اسلام، رهبران دینی، رهبر معظم انقلاب، اصول و چشم‌اندازهای انقلاب توجه کرده و بر اساس آن حرکت کنند.
captcha