لزوم تقویت کلاس های آموزشی در رشته های دعاخوانی و تواشیح بانوان
کد خبر: 3540516
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
نافذکلام مطرح کرد:

لزوم تقویت کلاس های آموزشی در رشته های دعاخوانی و تواشیح بانوان

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس هیات داوران بخش بانوان مسابقات سراسری گفت: کلاسهای آموزشی برای رشته های تواشیح و دعاخوانی بخش بانوان در بخش فنی و آیین نامه ای بسیار کم است که جا دارد اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

نسرین نافذکلام، رئیس هیات داوران بخش بانوان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در حاشیه مراسم اختتامیه مرحله اول بخش بانوان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: در رشته همخوانی و تواشیح 8 گروه داشتیم که به حق همه گروه های شرکت کننده از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بودند و اگر قرار بود که ما گروه ممتاز اعلام کنیم، قطعا همه این عزیزان از درجه ممتاز برخوردار می شدند.

وی با تاکید بر اینکه همه بانوان شرکت کننده در بخش تواشیح اجرای بسیار عالی داشتند، افزود: با توجه به اینکه مسابقات رشته های تواشیح و همخوانی در بخش بانوان سالهای زیادی نیست که برگزار می شود اما خوشبختانه بانوان ما در این بخش موفق عمل کرده اند و این امر نشاندهنده ظرفیت بانوان نخبه قرآنی است.

رئیس هیات داوران این دوره از مسابقات با بیان اینکه رشته های دعاخوانی و همخوانی قرآن کریم در بخش بانوان مستلزم برگزاری کلاسهای آموزشی بیشتر است، تصریح کرد: کلاسهای آموزشی برای رشته های تواشیح و دعاخوانی بخش بانوان در بخش فنی و آیین نامه ای بسیار کم است که جا دارد با توجه به وجود بانوان مستعد و علاقمند در این بخش، اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

نافذکلام ادامه داد: متاسفانه خیلی از متسابقین این بخش اطلاع ندارند که بین 6 و نیم تا 7 دقیقه فرصت اجرا دارند و همین عدم اطلاع سبب کسب امتیازات منفی برای آنان می شود و همچنین در بخش های دیگر آیین نامه ای هم باید توجیهات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اگر کارشناسان و داورانی که در رشته های مذکور خبره هستند بروی آیین نامه بخش های تواشیح و خصوصا دعاخوانی که بسیار نوپاست، در بخش بانوان کارشناسی و آسیب شناسی کنند، قطعا بسیار مثمرثمر خواهد بود.  

گفتنی است، آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته های معارف، تواشیح و دعاخوانی بخش بانوان با معرفی برگزیدگان در زیباکنار برگزار شد.
captcha