تمهیدات در نظر گرفته شده برای مراسم تشییع استاد مروت + زمان مراسم ترحیم
کد خبر: 3540703
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

تمهیدات در نظر گرفته شده برای مراسم تشییع استاد مروت + زمان مراسم ترحیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: ستاد بزرگداشت مرحوم استاد محمدتقی مروت به منظور برگزاری باشکوه مراسم استقبال و تشییع از پیکر استاد امکاناتی را برای تاریخ هشتم آبان ماه در نظر گرفته است.

محمد تقی مروت استاد قرآنی

منصور آقامحمدی،‌ مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به زمان ورود پیکر استاد محمدتقی مروت به کشور، اظهار کرد: پیکر استاد مروت بامداد روز جمعه، ‌7 آبان‌ماه از طریق خط پروازی لوفتانزا وارد کشور می‌شود. طبق هماهنگی‌های انجام شده با حراست فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پیکر استاد طی برنامه‌ای با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی، سازمان بهشت زهرا(س) و نیز خانواده مرحوم، تحویل گرفته شده و به سردخانه بهشت زهرا(س) منتقل می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه افزود: پیکر استاد مروت پس از انجام مراسم تشریفات اداری و صدور جواز دفن برای انجام مراسم تشییع که صبح روز شنبه، 8 آبان‌ماه رأس ساعت 8:30 برگزار می‌شود، به مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران منتقل می‌شود. تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و اقامه نماز میت در مسجد صورت گرفته و سپس تشییع پیکر از مقابل مسجد امام جعفر صادق(ع) به سمت خبرگزاری ایکنا واقع در خیابان طالقانی، خیابان وصال شیرازی، ابتدای بزرگمهر غربی برگزار می‌شود و در ادامه پیکر مرحوم استاد مروت جهت انجام مراسم خاکسپاری در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س)‌ به این مکان منتقل می‌شود.

مدیر ستاد مراسم تشییع پیکر مرحوم استاد مروت با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس راهور ناجا نیز تسهیلات را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم در مسیر تشییع پیکر استاد مروت فراهم می‌شود، تصریح کرد: معاونت اجتماعی شهرداری تهران نیز از طریق مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، پنج دستگاه اتوبوس جهت ایاب و ذهاب و انتقال حضار در مراسم به بهشت زهرا(س) در نظر گرفته است.

آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه پس از انتقال پیکر مرحوم استاد مروت به بهشت زهرا(س)، مراسم تشریفات تدفین برگزار می‌شود، گفت: به دعوت سازمان دارالقرآن الکریم و از طریق فرهنگ‌سرای قرآن تمامی حضار در مراسم تشییع و تدفین پیکر استاد مروت برای پذیرایی به فرهنگسرای بهمن تهران انتقال داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود، جامعه قرآنی کشور و آحاد مردم با حضور پرشور خود در این مراسم، موجبات برگزاری مراسمی پرشور و در خور شأن مرحوم استاد مروت، استادالاساتید و بنیانگذار تلاوت نوین در ایران را فراهم کنند که بسیاری از اساتید قرآنی کشور مستقیم یا غیرمستقیم از شاگردان ایشان بودند.

همچنین، مراسم ترحیم مرحوم استاد محمد تقی مروت نیز روز دوشنبه، 10 آبان‌ماه از ساعت 15 تا 17 همراه با برنامه‌هایی نظیر تلاوت قرآن، پخش کلیپی از زندگانی استاد مروت، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی برخی از اساتید قرآنی کشور در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، استاد محمدتقی مروت، استاد الاساتید و از بنیانگذاران شیوه صحیح قرائت قرآن در ایران، ۲۱ مهر ماه مصادف با عاشورای حسینی در سن ۷۲ سالگی در شهر تورنتو کانادا درگذشت. پیکر وی جمعه، هفتم آبان ماه به تهران منتقل می‌شود.

ستاد برگزاری بزرگداشت استاد مروت شامل سازمان دارالقرآن الکریم، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبکه قرآن و معارف سیما، شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، فرهنگسرای قرآن، اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ است.

captcha