رقابت قرآنی یک روزه 120 پاسدار
کد خبر: 3540749
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

رقابت قرآنی یک روزه 120 پاسدار

گروه مسابقات: سی و پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی قرآن نیروی زمینی سپاه به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در ستاد با حضور حافظان و قاریان ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه روز گذشته، سوم آبان ماه با حضور 120 شرکت‌کننده در رشته های مختلف برگزار شد.
در این مسابقات که یک روز به طول انجامید قاریان و حافظان پاسدار و وظیفه در رشته‌های حفظ شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و همچنین در رشته‌های مفاهیم و نکات تفسیری جزء 18 و 19  قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.
نفرات برگزیده در هر رشته از این رقابت‌ها به مسابقات نهایی قرآن کریم کل سپاه که بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
براساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این مسابقات حجت الاسلام والمسلمین عبدالله فخری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی کل سپاه، طی سخنانی گفت: قرآن کریم ریسمان استوار الهی است که در آن چشمه‌های دانش و مایه جلاء روح و روان می‌باشد.
وی افزود: شما پاسداران قرآنی باید قدر خود را بدانید، باید بدانید که خداوند چه توفیقی به شما عنایت کرده است و حقیقتاً پاسداران قرآنی باعث تعالی و رشد سپاه می‌شوند.
حجت‌الاسلام فخری در ادامه با اشاره به فرازی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون انس با قرآن افزود: در کلام مقام معظم رهبری انس با قرآن نعمت بزرگی است که هرکس از این نعمت برخوردار شود، بسیاری از نعمت‌ها نصیبش می‌شود. یعنی انس با قرآن دری به روی ما می‌گشاید که ما را با معارف عظیم الهی آمیخته می‌کند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی کل سپاه گفت: در جهان‌بینی اسلامی که مبتنی بر کلام وحی الهی است مایه برتری و بزرگی افراد نسبت به یکدیگر دنیاگرایی و زراندوزی نمی‌باشد، بلکه آنچه ملاک برتری است انس، درک و عمل به قرآن کریم می باشد. یعنی انس با قرآن  و عمل به آن به طوری که قرآن نقش اصلی را در زندگی آنان ایفا کند مهمترین رکن است.  
وی در پایان تصریح کرد: توصیه بنده به شما پاسداران این است بیش از بیش با قرآن مانوس شوید زیرا همه محاسن در قرآن است، هم اخلاق در قرآن است، هم اعتقادات در قرآن است، هم معاد، بصیرت  در قرآن است و در یک کلام کسی که قرآن را دارد همه چیز را دارد.
یادآور می‌شود، این مسابقات به مدت یک روز با حضور 120 شرکت کننده و داوری پنج داور که عمدتاً از نیروهای داخلی سپاه بودند، برگزار شد.
captcha