معرفی برگزیدگان جشنواره «عاشورا از نگاه من» در فومن
کد خبر: 3540829
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

معرفی برگزیدگان جشنواره «عاشورا از نگاه من» در فومن

گروه اجتماعی: رئیس ارشاد اسلامی فومن از معرفی برگزیدگان جشنواره عکس و نقاشی «عاشورا از نگاه من» در این شهرستان خبر داد و گفت: 80 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

یوسف نیک انجام، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از معرفی برگزیدگان جشنواره عکس و نقاشی «عاشورا از نگاه من» در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بمناسبت ایام محرم الحرام از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری آموزشگاه هنری چیکا و شهرداری فومن برگزار گردید و تعداد 50 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی با اشاره به استقبال و شرکت هنرمندان این شهرستان در جشنواره مذکور، افزود: مهمترین اهداف این سوگواره اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام حسین(ع)، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره امام حسین(ع) و تجلیل از مقام والای شهدا می باشد.

نیک انجام با بیان اینکه بیش از 80 قطعه عکس به دبیرخانه و دفتر هیئت اجرای ارسال شد، گفت: با داوری محمدرضا قلی زاده، حامد پورجمشیدیان و علی نظری تعداد 10 اثر بعنوان بهترین آثار از برگزیدگان انتخاب و به نفرات اول تا سوم با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل و تقدیر شد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: در این مراسم از 150 کودک و نوجوان فومنی که در مسابقه نقاشی عاشورایی شرکت کرده بودند نیز تجلیل بعمل آمد. همچنین آثار ارسالی به جشنواره عکس همراه با آثار  ظروف سفالی زهرا عباسپور بمدت یک هفته بصورت نمایشگاه برای بازدید علاقه مندان در مجتمع  فرهنگی و هنری سیدالشهداء(ع) فومن برپا خواهد شد.

به گزارش ایکنا، صاحب اکبری، نرگس همت و اسما علیزاده نفرات اول تا سوم بودند.

captcha