امیدواری به ایجاد ارزش افزوده توأم با اشتغال فارغ‌التحصیلان قرآنی در جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3540833
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
قره‌یاضی ابراز کرد:

امیدواری به ایجاد ارزش افزوده توأم با اشتغال فارغ‌التحصیلان قرآنی در جهاد دانشگاهی

گروه دانشگاه: رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: امیدواریم جهاد دانشگاهی بتواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای 200 هزار فارغ‌التحصیل قرآنی و رشته‌های مرتبط، از آن محل، ارزش افزوده داشته باشد.

بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ظرفیت تجاری‌سازی محصولات فرهنگی در حوزه دینی و قرآنی، اظهار کرد: مذهب یکی از ارکان اصلی قوام جامعه‌ دینی ایرانی است و عنوان حکومت ما که جمهوری اسلامی بوده، نشان دهنده این است که ما جامعه مذهبی هستیم. همچنین در بسیاری از کشورهای دنیا تأکید بر مذهب‌زدایی دارند و عواقب آن را می‌پذیرند و این مذهب‌زدایی در آن کشورها به واسطه فوبیایی بوده که ناشی از خشونت‌های دینی کلیسا در قرون وسطی است.

وی ادامه داد: ما بایستی تلاش کنیم که جامعه دینی ما حتی سرسوزنی به سمت آن وضعیتی که در قرون وسطی داشتیم، منحرف نشود و فعالیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در این عرصه دارد، می‌تواند به عنوان قطعه‌ای از پازل در کنار فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، صداوسیما و رسانه‌ها قوام‌بخش فعالیت‌های دینی باشد.

رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی بتواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای 200 هزار فارغ‌التحصیل قرآنی و رشته‌های مرتبط‌، از آن محل ارزش افزوده داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از ذخائر و یکی از مواردی که می‌تواند قوام‌بخش همه مسلمانان فارغ از اینکه آنها شیعه یا سنی، عرب یا عجم و ترک یا لر باشند، در سراسر دنیا همین قرآن است؛ ما شاید در برخی معارف اسلامی نتوانیم وحدت ایجاد کنیم، اما قطعا قرائت، تفسیر، آموزش، صوت، دستاوردها و نرم‌افزارهای قرآنی می‌‌تواند محبوبیت در دل همه اقوام و فرق اسلامی در جهان اسلام و حتی خارج از جهان اسلام ایجاد کند و این نکته‌ای کلیدی است که جهاد دانشگاه به خوبی دریافته و باید کمک کند تا این فعالیت در این مسیر محقق شود و به روزمرگی های متداول دچار نشود.

قره‌یاضی اظهار کرد: شاید همکاری در برگزاری مسابقات قرآنی داخل کشور یا استانی چندان ضرورت نداشته باشد، اما برنامه‌های بین‌المللی و برون‌مرزی باید تقویت شود.

captcha