آغاز به‌کار همایش تشکل‌های مردم نهاد کشور در بروجرد
کد خبر: 3540941
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

آغاز به‌کار همایش تشکل‌های مردم نهاد کشور در بروجرد

گروه اجتماعی: دهمین همایش تشکل‌های مردم‌نهاد کشور با حضور 150 فعال اجتماعی، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ایران، مسئولان کشوری و استانی از صبح امروز چهارشنبه، پنجم آبان‌ در بروجرد آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، این همایش با حضور 150 فعال اجتماعی، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ایران، مسئولان کشوری و استانی از صبح امروز چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه  به مدت دو در هتل زاگرس بروجرد آغاز به‌کار کرده است.
این همایش در سه پنل تخصصی در محورهای راهکارهای تسهیل ارتباط و فعالیت سازمان‌های استانی در سطح ملی، راهکارهای شناساندن و جلب اعتماد عمومی به سازمان‌های استانی و ظرفیت‌های برنامه ششم توسعه برای توسعه فعالیت‌های سازمان‌های استانی برگزار می‌شود.
این همایش با مشارکت مؤسسه خیریه عاشقان زیارت عاشورا(مهدیه امام حسین(ع) شورای هماهنگی همایش‌های سازمان‌های غیردولتی ایران، مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت ساماندهی امور جوانان ورزش و جوانان و استانداری لرستان برگزار می‌شود.
شهرهای بوشهر، مشهد، کرمان، یزد، همدان، تهران، اراک، ساری و اردبیل تا کنون برگزار کننده همایش‌های سطح ملی سازمانهای مردم نهاد بوده‌اند.
شهین‌دخت ده‌بزرگی، دبیر شورای هماهنگی برگزاری همایش‌های سالیانه سازمان‌های غیر دولتی در جمع خبرنگاران با بیان ضرورت تصویب قانون سازمان‌های غیردولتی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در یک پنل در این همایش تلاش خواهد شد ضمن بررسی این قانون، راه‌های تسهیل تصویب آن در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: این همایش با حضور 150 فعال اجتماعی، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ایران، مسئولان کشوری و استانی برگزار و در آن تلاش می‌شود راهکارهای تعامل مناسب بین بخش دولتی و غیردولتی بیشتر شود.
دبیر شورای هماهنگی برگزاری همایش‌های سالیانه سازمان‌های غیر دولتی اضافه کرد: با انتخاباتی که در بین فعالان اجتماعی از بین داوطلبان بعد از برگزاری همایش‌ها انجام شده 9 نفر به‌عنوان اعضا اصلی شورا و 2 نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.
ده‌بزرگی با اشاره به رویکرد های متفاوت نسبت به فعالیت سازمان‌های غیردولتی در ادوار مختلف افزود: تعداد دو همایش در دولت قبل برگزار شده و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دومین همایش سازمان‌های غیر دولتی که اولین همایش در سال 92در اردبیل برگزار شد.
وی اضافه کرد: همایش‌های متفاوتی در حوزه سازمان‌های غیردولتی در سال های گذشته برگزار شده و از سال ٨٤ نیز بنا به درخواست تعدادی از داوطلبین سازمان‌های مردم نهاد با برگزاری انتخاباتی، اولین شورای هماهنگی این سازمان‌ها تشکیل شد که وظیفه اصلی این شورا برگزاری همایش‌های سالیانه سازمان‌های غیردولتی می‌باشد.
وی اظهارکرد: از سال ٨٤ تا کنون نیز 9 همایش در حوزه سازمان‌های غیردولتی برگزار شده و دهمین همایش با عنوان راهکارهای تسهیل فعالیت سازمان‌های غیر دولتی استانی در سطح منطقه‌ای و ملی امروز و فردا در بروجرد برگزار می‌شود.
captcha