پنجره/ لباس چگونه معیار انتخاب همسر است
کد خبر: 3540943
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

پنجره/ لباس چگونه معیار انتخاب همسر است

گروه جامعه: دختر یا پسر برای انتخاب در ازدواج می‌توانند پوشش را به عنوان یک معیار، در گزینش، مورد توجه قرار دهند و بلکه این معیار از جمله مواردی است که بسیاری از ناگفته‌های فرد را می‌تواند هویدا کند، در واقع در زمره «رنگ رخسار نشان می‌دهد از سر درون» است.

همه انسان‌ها فطرتا زیبادوست و جمیل پسند هستند و اینکه در همه امور خود سعی می‌کنند بهترین را بیابند، نشأت گرفته از این حس زیبادوستی است و این ویژگی منحصر به فردی است که خداوند برای انسان قرار داده است، اما گاهی اوقات به دلیل عدم تشخیص صحیح، معنای درستی از زیبایی نداریم.

یکی از معیارهای مهم برای انسان در زیبایی، لباس یا پوششی است که بر تن می‌کند و بخاطر همین در عصر مدرن نیز لباس به عنوان یکی از مهمترین جلوه‌های زیبایی، از صنعت عظیم و گردش اقتصادی بالایی برخوردار است که دلیل بر اهمیت این معیار در گزینش زیبایی فردی است.

مسئله لباس تا حدی از اهمیت و جایگاه در دنیای معاصر برخوردار شده است که به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ، ایدئولوژی و جهان‌بینی نیز از آن بهره‌برداری می‌شود و در یک شیب نرم از این ظرفیت برای تغییر باورها کمک گرفته می‌شود و لذا از آن طرف قضیه می‌توان این نتیجه را گرفت که پوشش فرد نشان از باورها، تمایلات، توان اقتصادی، قومیت و ملیت و... او دارد.

بنابراین دختر یا پسر برای انتخاب در ازدواج می‌توانند پوشش را به عنوان یک معیار، در گزینش، مورد توجه قرار دهند و بلکه این معیار از جمله مواردی است که بسیاری از ناگفته‌های فرد را می‌تواند هویدا کند، در واقع در زمره «رنگ رخسار نشان می‌دهد از سر درون» است.

پوشش افراد را از حیثیت‌های مختلف می‌توان مورد مداقه قرارداد؛ پوشش رسمی (میهمانی‌ها و مراسم‌)، پوشش فعالیت‌های اجتماعی (فعالیت‌های روزمره و رفت و آمدهای روزانه در اجتماع)، پوشش منزل (نحوه پوشش لباس راحتی در منزل) پوشش در محله (خریدهای روزانه مغازه سرکوچه، تردد جهت دور ریختن بازیافت و مواردی از این دست).

این موارد در ابتدای امر مورد توجه کسی نیست و اصلا به آن دقت نمی‌کنیم در حالی که نکات ریز و نهفته‌ای از شخصیت افراد در آن نهفته است که در هیچ تست و آزمون شخصیتی نمی‌توان به آن دست یافت؛ مثلا بین فردی که با زیرپیراهن (عرقچین) و شلوار بیژامه برای خرید به مغازه سر کوچه می‌آید با فردی که پیراهن و شلوار بیرون از منزل به تن می‌کند و برای خرید می‌آید از نظر شخصیت تفاوت فراوان است؛ شخص اول به حقوق اجتماعی افراد و شئونات تردد در جامعه بی‌توجه است، اما فرد دوم این دو مقوله را مورد توجه خود دارد.

پوشش افراد بیانگر اعتقادات و باورهای ایشان و میزان پایبندی آنها به این باور و اعتقاد نیز هست؛ مسلما بین باورهای دختری که با پوشش نامناسب از منزل خارج می‌شود با دختری که تمامی شئونات اجتماعی یک زن برای حضور در اجتماع را رعایت کرده است، تفاوت بوده که این تفاوت را ما در لایه اولیه می توانیم از روی لباس تشخیص دهیم. (اشتباه نکنیم! منظور این نیست که تنها لباس معیار تشخیص سطح ایمان افراد است بلکه می‌تواند به عنوان یکی از مراحل اولیه، سطحی از لایه‌های ایمانی فرد را برای ما هویدا کند.)

پس می‌توان به شخصی که به عنوان همسر آینده در حال شناخت وی هستیم از حیث لباس و پوشش توجه داشته باشیم و در حالات مختلف مورد مداقه قراردهیم؛ یکی از مواردی که در این مرحله می‌توان به آن رسید میزان نظم و انضباط و نظافت فرد است؛ از روی پوشش می‌توان به این موارد دست یافت.

ادامه دارد...

حمیدرضا یونسی

captcha