مسجد علوی میزبان سوگواری مجالس حسینی است
کد خبر: 3540991
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
تمام شبهای محرم و صفر؛

مسجد علوی میزبان سوگواری مجالس حسینی است

کانون خبرنگاران نبأ: مجلس سوگواری امام حسین(ع) تمام شبهای محرم و صفر با حضور آیت‌الله مقدم قوچانی در مسجد علوی صد دستگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شامگاه سه‌شنبه 4 آبان ماه سال جاری مجلس عزاداری سیدالشهداء(ع) همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط آیت‌الله سیدعلی مقدم قوچانی، استاد اخلاق حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) و امام جماعت مسجد علوی در صحن مسجد مذکور برگزار شد.
لازم به ذکر است که تمام شبهای محرم و صفر مسجد علوی، میزبان سوگواری مجلس سید سالار شهیدان دو جهان  است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا بلوکی ناصری، کارشناس احکام دفتر آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی گفت: احیای دین، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بودند.
وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) به دلیل عدالت، شهید شدند و دشمنان حضرت را هنگام نماز که دل امام علی(ع) متوجه خدا بود به شهادت رساندند.
حجت‌الاسلام بلوکی ناصری گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی اراکی به فردی که از ایشان نصیحت خواست، گفتند: شما که نجار هستی، برای قلبت در ساختی؟
عضو دفتر آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی ادامه داد: پیامبر(ص) می فرماید کسی که قلبش مدام مشغول دنیا است همیشه گرفتار غم و غصه هستند. قلبی که مشغول آخرت است بالاتر از قلب نوع اول است؛ قلبی که مشغول خدا است خداوند آن را می‌خرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بلوکی‌ناصری در پایان سخنرانی‌اش تاکید کرد: انسان، قلبی را  که حرم الله است را به دیگران نفروشد و خانه گناهان نکند.
تعدادی از تصاویر این مراسم معنوی در ادامه می آید:











علیرضا برومند

captcha