راه‌اندازی کانون قرآن در فرهنگ‌سرای رضوان
کد خبر: 3541032
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

راه‌اندازی کانون قرآن در فرهنگ‌سرای رضوان

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرهنگ‌سرای رضوان در راستای بهره‌مندی از فضای معنوی گلزار شهدای بهشت‌ زهرا(س) و ایجاد بستر انس و پیوند میان زائران اهل‌ قبور با محافل قرآنی اقدام به راه‌اندازی کانون قرآن کرده است.

مژگان نیک نفس، معاون آفرینش و اجرایی فرهنگ‌سرای رضوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه از سوی محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری مقرر شده است که کانون‌های قرآنی و یا دارالقرآن‌هایی در تمامی فرهنگ‌سرای شهر تهران راه‌اندازی شود، اظهار کرد: بر همین اساس این فرهنگ‌سرا که در گلزار شهدا واقع شده است فضای خوبی برای ایجاد این کانون دارد.
وی با توجه به فضایی جغرافیایی که فرهنگ‌سرای رضوان در آن واقع شده است، اظهار کرد: لذا در نظر داریم کانون قرآنی به منظور ارتقای فعالیت‌های قرآنی فرهنگ‌سرا راه‌اندازی شود.
نیک نفس اضافه کرد: شاید خیلی از کانون‌هایی که در حال حاضر در سطح شهر فعالیت می‌کنند، نداند که اینجا فرهنگ‌سرایی است. موضوعیت این فرهنگ‌سرا به دلیل اینکه در گلزار شهداست و از سوی دیگر به منظور پیوند مکان معنوی اینجا و بودن در میان شهدا و مباحث قرآنی، زمینه بهتری را برای فعالیت‌ها فراهم می‌کند.
معاون آفرینش و اجرایی فرهنگ‌سرای رضوان تصریح کرد: لذا به منظور راه‌اندازی این کانون و فعال شدنش با افرادی صحبت شده است تا فضا در اختیار آنها قرار گیرد و بتوانند محافلشان را به صورت هفتگی و ماهانه در اینجا برگزار کنند.
وی ادامه داد: شاید به واسطه دوری این فرهنگ‌سرا از شهر تهران این اتفاق هنوز به آن صورتی که باید و شاید رخ نداده است. در نظر داریم تا فراخوانی را به منظور معرفی هرچه بهتر این کانون و فرهنگ‌سرا و از دیگر سو، آشنایی مردم با کانون قرآن اعلام شود. تاکنون، چند محفل قرآنی البته نه به صورت منظم برگزار شده است.
معاون آفرینش و اجرایی فرهنگ‌سرای رضوان با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مرکز در حوزه قرآن، اضافه کرد: از دیگر بخش‌های این مؤسسه، فروشگاه محصولات قرآنی است که پنج‌شنبه و جمعه هر هفته، فعال است و آماده عرضه محصولات و آثار قرآنی با تخفیف ویژه است.
وی با تأکید بر اینکه بیشتر فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا پیرامون حوزه ایثار و شهادت خلاصه می‌شود، بیان کرد: اما در کنار اجرای این برنامه‌ها، برنامه‌های قرآنی نیز انجام می‌شود که اگر این کانون قرآن ،راه‌اندازی شود به صورت قوی‌تر این برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.
یادآور می‌شود، فرهنگ‌سرای رضوان در كنار گلزار شهدا و ورودی جايگاه جلوس امام خمينی(ره) در فضايی به وسعت پنج هزار متر مربع واقع شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۷:۰۱
0
0
راه اندازی این کانون در ارتقای فعالیت‌های قرآنی موثر است
captcha