اعلام مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در حرم ثامن‌الحجج
کد خبر: 3541137
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

اعلام مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در حرم ثامن‌الحجج

گروه معارف: مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) مصادف با بیست و پنجم محرم‌الحرام در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) پنج شنبه٬ ششم آبان ماه ساعت 9:30 تا 12:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنرانی و مداحان و ذاکران اهل بیت به مرثیه سرایی می‌پردازند.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت امام سجاد(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم به همراه مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت(ع) چهارشنبه٬ پنجم آبان ماه پس از نماز مغرب و عشاء ساعت 17:45 تا 20 در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: به همین مناسبت حجت‌الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی، مدیر مؤسسه فقهی اهل بیت(ع) و عضو هیئت امنای اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان به تبیین «سیره و زندگانی امام سجاد» می‌پردازد.
وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام محسن حسین‌زاده از یکشنبه تا جمعه با موضوع «بصیرت حسینی» و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسید آبادی نیز از شنبه تا جمعه همین هفته با موضوع «حوادث بعداز واقعه عاشورا» در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: «عبرت‌های عاشورا»، «امر به معروف و نهی از منکر در سیره و کلام معصومان(ع)»، «بیان سیره و حدیث از امام سجاد(ع)»، «سبک زندگی دینی»، «شرح خطبه امام سجاد(ع)» از جمله موضوعات برنامه‌های تبلیغی در شبستان گرم مسجد گوهرشاد است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: سلسله برنامه‌های «در سایه‌سار رضوان» جلسات بیان احکام و سخنرانی ویژه خواهران است که در دو نوبت صبح و عصر با سخنرانی استادان خواهر حوزه علمیه و دانشگاه در رواق دارالحکمه برگزار می‌شود.
captcha