اهل سنت از خاندان اهل بیت(ع) جدایی ندارد
کد خبر: 3541156
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
آیت‌الله سلیمانی:

اهل سنت از خاندان اهل بیت(ع) جدایی ندارد

گروه معارف: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: اهل سنت، اهل سیرت هستند و همان‌طور که قرآن و سنت از اهل تسنن جدایی ندارد، محبت اهل بیت پیامبر(ص) نیز امکان جدا شدنشان از اهل سنت وجود ندارد؛ مگر می‌شود کسی که آیه تطهیر را شنیده، در مقابل خاندان رسول الله(ص) کرنش نکند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت که شب گذشته در زاهدان برگزار شد، گفت: حادثه عاشورا ام المعارف و یک مدرسه بزرگ است که در آن بیش از هر چیز، به مسأله انسان‌سازی کوشیده شده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان بیان کرد: عاشورا درس عزت‌طلبی، آزادگی و حریت داد و بعد از این واقعه، هیچ انسانی نبود که از مدرسه بزرگ عاشورا بی بهره باشد، حتی گاندی خود را شاگرد این مکتب می‌دانست.
وی با بیان اینکه عاشورا برترین رویداد جهادی جهان بوده است، افزود: عاشورا همانند صاعقه‌ای بود برای اشقیاء در طول تاریخ و نیز برای صالحان در طول تاریخ یک نعمت بزرگ، بی نظیر و بی بدیل بوده است.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: اهل سنت، اهل سیرت هستند و همان‌طور که قرآن و سنت از اهل تسنن جدایی ندارد، محبت اهل بیت پیامبر(ص) نیز امکان جدا شدنشان از اهل سنت وجود ندارد؛ مگر می‌شود کسی که آیه تطهیر را شنیده، در مقابل خاندان رسول الله(ص) کرنش نکند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ، تنها 6 عالم سنی بوده‌اند که به حمایت از امویان کتاب نوشتند، اما سایر علما، فقها و محدثین اهل سنت، جنایات یزید را محکوم کرده و حتی برخی از ایشان برای اباعبدالله(ع) مقتل نوشتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسأله عاشورا در میان شیعه و سنی، مشترک است، عنوان کرد: جامعه اهل سنت خود را محب اهل بیت(ع) می‌دانند، حتی بزرگانی همچون امام ابوحنیفه در دفاع از امام جعفر صادق(ع) به زندان افتاد.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان تصریح کرد:  تفاوت‌هایی که میان شیعه و سنی وجود دارد، تنها در نحوه برگزاری مراسم است. اهل سنت در روز عاشورا روزه می‌گیرند و اهل تشیع روزه را در این روز مکروه می‌دانند.
captcha