اعزام 200 دستگاه اتوبوس از مشهد به عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 3541161
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
مسئول کمیته ستاد حمل و نقل دائمی عراق و اربعین حسینی خبر داد:

اعزام 200 دستگاه اتوبوس از مشهد به عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد و مسئول کمیته ستاد حمل و نقل دائمی عراق و اربعین حسینی از اعزام 200 دستگاه اتوبوس به همراه 350 نفر اتوبوسران، نیروی فنی و انتظامات به عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اتوبوسرانی مشهد، علی اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد و مسئول کمیته ستاد حمل و نقل دائمی عراق و اربعین حسینی بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر خدمت‌رسانی‌ سازمان اتوبوسرانی به زائران پیاده اربعین، امسال 200 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی و انتقال زائران عزیز که از مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند اعزام خواهند شد.
وی افزود: مسیر سرویس‌دهی برای اتوبوس‌های مشهد، شهر شوملی به نجف اشرف به مسافت تقریبی 110 کیلومتر است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اضافه کرد: در این اقدام 350 نفر از همکاران در قالب اتوبوسرانان، نیروهای فنی و انتظامات در طول زمان 13 روز به زائران در کشور عراق خدمت‌رسانی می‌کنند.
نیشابوری گفت: در هفته اول خدمت‌رسانی، حجم زائران از شوملی به نجف خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از یک روز قبل از اربعین تا دو روز بعد از آن حجم زائران از نجف به شوملی باشد.
وی تصریح کرد: بنا بر هماهنگی‌های کمیته حمل و نقل ستاد اربعین کشور، سرویس‌دهی به زائران از شوملی تا کوت و تا مرز مهران توسط اتوبوس‌های شرکت واحد تهران انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در سفر فعلی به کشور عراق، برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص محل اسکان و تغذیه همکاران سازمان اتوبوسرانی که به این ماموریت اعزام خواهند شد، انجام شده است.
نیشابوری تصریح کرد:با پیگیری‌های انجام شده و با دستور تولیت حرم حضرت امیرالمومنین(ع) محل مناسبی برای استقرار و اسکان همکاران اتوبوسرانی در نظر گرفته شده که این محل به عنوان توقفگاه اتوبوس‌ها نیز خواهد بود تا مشکلات مردم و همکاران را برای سرویس‌دهی کاهش دهد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام اربعین ترافیک شهر نجف اشرف وضعیت خاصی دارد بنا شده اتوبوس‌های شهرداری مشهد در ورودی شهر نجف مستقر شوند و از این محل خودروهای جمعی ستاد بازسازی عتبات عالیات مانند ون و مینی‌بوس، زائران را به محل اسکان همکاران ما منتقل کنند تا از آن محل با اتوبوس به شهر شوملی منتقل شوند.
captcha