ثابت‌قدمی در دین؛ عاملی برای تبدیل اردوگاه اسرا به عبادتگاه
کد خبر: 3541207
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
نائب رئیس مجلس نهم مطرح کرد:

ثابت‌قدمی در دین؛ عاملی برای تبدیل اردوگاه اسرا به عبادتگاه

گروه فرهنگی: نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی گفت: در اسارت آنهایی که تواناتر بودند آخر صف می‌ایستادند و پشت سر همه حرکت می‌کردند تا یک نفر از این کاروان عشق جا نماند و این ثابت قدمی در دین بود که اردوگاه‌ها را به یک عبادتگاه تبدیل کرده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس نهم در هشتمین گردهمایی «آزادگان موصل یک» که ظهر امروز، ششم آبان‌ماه در حسینیه حضرت علی‌اصغر(ع) طرقبه برگزار شد، ضمن اینکه تاریخ نقلاب را تاریخ ماندگاری خواند که اوراق زیبایی در آن ثبت شده است، افزود: بدون تردید یکی از زیباترین، ماندگارترین و پرافتخارترین این اوراق مربوط به تاریخ دفاع مقدس است.
اگر دفاع مقدس نبود،  بدون تردید ما یک قدرت بزرگ سیاسی نبودیم
ابوترابی‌فرد خطاب به آزادگان حاضر در این گردهمائی، گفت: این جانب با توجه به اطلاع از مسائل کشور خدمت شما برادران عرض می‌کنم که انقلاب امروز بعد از عنایات خداوند و الطاف حضرت ثامن‌الحجج(ع) هر چه دارد از دفاع مقدس دارد، چرا که اگر دفاع مقدس نبود، امروز بدون تردید ما یک قدرت بزرگ سیاسی نبودیم.
وی با عنوان اینکه وحدت ملی، انسجام، رشد علمی و امنیت مرهون دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: این دفاع مقدس بود که ظرفیت‌های مدیریتی کشور را شکوفا کرد و آن هم دفاع مقدسی که شما آزادگان آن را خلق کردید.
نائب رئیس مجلس نهم، در همین راستا ابراز کرد: دفاع مقدس که پشتوانه انقلاب و عالم اسلام است باعث شده که امروز جبهه مقاومت اسلامی و حزب‌الله شکل بگیرد و نیروی پرقدرت مردمی در عراق و در شهر موصل به جنگ قدرت‌های بزرگ برود و این مرهون فداکاری شما در دوران دفاع مقدس است.
ابوترابی‌فرد، خطاب به آزادگان حاضر در مجلس افرود: شما در دوران دفاع مقدس در جبهه نقش‌های‌ مختلفی را ایفا کردید که تنها یک مورد آن حضور به عنوان نیروی مبارزه در صف مقدم بود که توانستید کارهای بزرگی را به منصه ظهور برسانید، لذا پیروزی‌های ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل محصول کار شما و هم‌سنگرانتان بوده است.
وی گفت: شما آبرومند اسیر شدید، آبرومند اسارت را تحمل کردید و آبرومندانه آزاد شده و به کشور برگشتید، که جای بسی افتخار است، در عین حال حتی خود ماموران عراقی و نمایندگان صلیب سرخ از آبرو  و عزت‌مندی شما تجلیل می‌کردند.
نائب رئیس مجلس نهم ادامه داد: امروز هم هرچه داریم به برکت قدم‌های شما و شهدا در کشور است، و همه باید این را بدانند که شما چه فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی را از خود در برابر دشمن نشان داده‌اید.
 شما اسارت را به نماد قدرت و عزت تبدیل کردید
ابوترابی‌فرد  با اشاره به آیه 30 سوره فصلت «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، افزود: شما راه درست را انتخاب کردید و در راه درستی که انتخاب کردید ثابت‌ قدم ماندید و این شد که اسارت برای شما، به نماد قدرت و عزت تبدیل شد لذا شاهد بودیم هر چه اسارت طولانی‌تر می‌شد اردوگاه‌ها نورانی‌تر می‌گشت.
وی اضافه کرد: یکی از اموری که در اسارت خیلی کم بود وقت خالی بود چون همه مشغول عبادت بودند و هر کسی به یک نحوی صبح تا شب به عبادت می‌پرداخت.
نائب رئیس مجلس نهم، در بخش‌های دیگری از سخنانش در جمع آزادگان «اردوگاه موصل یک»، عنوان کرد: در اسارت آنهایی که تواناتر بودند آخر صف می‌ایستادند و پشت سر همه حرکت می‌کردند تا یک نفر از این کاروان عشق جا نماند و این ثابت قدمی در دین بود که اردوگاه‌ها را به یک عبادتگاه تبدیل کرده بود.
ابوترابی فرد در پایان گفت: خداوند همان طور که اسارت شما را نردبانی برای اقتدار خودتان و ملت اسلام قرار داده همچنان از خداوند می‌خواهیم که زندگی شما را نیز نردبانی برای عزت شما و ملت ایران در آخرت قرار دهد.
captcha