شرکت 500 نفر از مردم کردستان در یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور
کد خبر: 3541234
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

شرکت 500 نفر از مردم کردستان در یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور

گروه سیاسی: یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور با حضور خانواده 52 شهید اطلاعات و 500 نفر از مردم و مسئولان استان کردستان 10 آبان ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امروز، ششم آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در مهمانسرای قرارگاه شهید شهرامفر اظهار کرد: یادواره شهدای اطلاعات در 10 منطقه کشور که دارای قرارگاه باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره 52 شهید اطلاعات استان کردستان در ارومیه افزود: یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور با حضور خانواده 52 شهید اطلاعات و 500 نفر از مردم و مسئولان استان کردستان 10 آبان ماه در ارومیه برگزار می‌شود. 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اعلام کرد: مجموعه این 10 یادواره تبدیل به یک کنگره کشوری شهدای اطلاعات شده و سال آینده در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا به صورت شهرستانی، استانی، قشری و حتی محله‌ای در سطح استان کردستان بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدا دیدن تابلو بزرگ و با عظمت ایران اسلامی که ارتفاعی به بلندای تاریخ دارد، برای همگان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: با گذشت سال‌های عمر با برکت انقلاب اسلامی فاصله نسل حاضر با دوران دفاع مقدس بیشتر خواهد شد در نتیجه برگزاری این مراسم‌ها و یادواره شهدا موجب می‌شود که ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل حاضر بیشتر منتقل شود و این فاصله ها را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه آمار شهدای اطلاعات بومی استان از این تعداد یاد شده بیشتر است، بیان کرد: 52 شهید اطلاعات بیشتر خدمتشان در کار اطلاعات، شناسایی رزم، رزم و ... بوده است اما تعدادی دیگر از شهدای اطلاعات در سایر حوزه‌ها فعالیت داشته‌اند.

رجبی در ادامه از نصب یادمان شهدای اطلاعات در شهر سنندج بیان کرد: امیدواریم این یادمان،تندیسی خوب و در خور شأن شهدای اطلاعات باشد و در یک مکان مناسب مستقر شود چراکه نماد ایثارگری های مردم استان کردستان است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته سپاه بیت‌المقدس در راستای برگزاری یادواره شهدای اطلاعات یادآور شد: جمع‌آوری زندگینامه و خاطرات شهدای اطلاعات، سرکشی از خانواده شهدا، تدوین و چاپ سه عنوان کتاب شهدای اطلاعات، تدوین سه فیلم مستند – گزارشی ویژه شهدای اطلاعات و شهدای شاخص استان، فضاسازی محیطی در سطح شهر، مشارکت در ساخت تیزر ویژه شهدای اطلاعات، برگزاری یادواره «یاوران امام» از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری یادواره شهدای اطلاعات در استان کردستان است.

captcha