امر به معروف تنها راه مقابله با ولنگاری فرهنگی است
کد خبر: 3541510
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
آیت‌الله بهشتی:

امر به معروف تنها راه مقابله با ولنگاری فرهنگی است

گروه فرهنگی: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، امر به معروف و نهی از منكر را تنها راه مقابله با ولنگاری‌های فرهنگی دانست و گفت: باید نهادی مسئولیت این فرایض را به عهده بگیرد.

آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فرهنگ و بروز ولنگاری فرهنگی در كشورمان گفت: من در هر اجلاسی از جامعه مدرسین قم و مجلس خبرگان رهبری یك سخنرانی درباره مسائل فرهنگی دارم و در تمام دیدارهایی هم كه اعضای خبرگان رهبری با معظم‌له دارند، این مطالب را عنوان می‌كنم.

همه ما در بروز ولنگاری فرهنگی مقصریم

وی با تأكید بر اینكه همه ما در بروز ولنگاری فرهنگی در كشورمان مقصریم، افزود: دولتمردان، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما، نشریات، جراید و غیره هر كدام به نحوی به این مسئله دامن می‌زنند نه اینكه كاری كنند تا اوضاع بهتر شود.
آیت‌الله بهشتی با بیان اینكه هر كسی به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و ولنگاری‌های موجود دامن می‌زند، گفت: به عنوان مثال مدت‌ها بحث بر سر این بود كه در مشهد مقدس باید كنسرت برگزار شود، در آنجا مقاومت شد یك دفعه و بدون و سر و صدا تیم خود را به قم آورده و در آنجا كنسرت برگزار كردند آن هم كنسرتی كه اصلاً وضعیت مناسبی نداشت و نتیجه آن این شد كه اعضای جامعه مدرسین بر این مسئله اعتراض كردند و خروجی آن هم استعفای مدیركل ارشاد قم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

هركسی باید سهم خود را نسبت به امر به معروف ادا كند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، راهكار خروج از این ولنگاری‌‌های فرهنگی را امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منكر مگر برای كیست یا برای چیست؟ هر كسی باید به سهم خود این فرایض الهی را انجام دهد تا منكرات برچیده شوند البته نمی‌گوییم ریشه كن شوند چون به هر حال هوا و هوس و شهوات ریشه‌كن نمی‌شوند ولی وقتی امر به معروف و نهی از منكر در جامعه زنده باشد، بروز منكرات كمتر شده و مهار می‌شوند.
وی با بیان اینكه در صورت امر به معروف دغدغه‌های فرهنگی مهار می‌شوند، گفت: وقتی امر به معروف و نهی از منكر نباشد، مسلماً ناهنجاری‌ها و ولنگاری‌ها هم مهار نمی‌شود اما متأسفانه مسئله اینجاست كه هیچ نهادی مسئولیت امر به معروف و نهی از منكر را ندارد و این است كه گاهی اوقات مراجع تقلید می‌گویند وزارت امر به معروف و نهی از منكر تشكیل شود.

باید با كسانی كه ولنگاری‌های فرهنگی را دامن می‌زنند، برخورد شود
آیت‌الله بهشتی با تأكید بر اینكه باید نهادی مسئولیت امر به معروف و نهی از منكر را داشته باشد، گفت: علاوه بر این‌ها باید با كسانی كه ولنگاری‌های فرهنگی را دامن می‌زنند، چه با قلم، چه با رفتار و چه با گفتارشان، برخورد شود.
 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: متأسفانه برخی می‌گویند كه اینقدر گیر به موهای بیرون آمده بانوان ندهید، در پاسخ باید گفت كه به این مسائل باید اهمیت داده شود و آن‌قدر اهمیت ندادیم تا اینكه وضعیت فرهنگی ما این‌گونه شد بنا براین تنها راه مقابله با ولنگاری‌های فرهنگی امر به معروف و نهی از منكر است.

امر به معروف تنها در دین اسلام است
وی بیان كرد: برنامه امر به معروف و نهی از منكر را اسلام گذاشته است و در دین دیگری این‌گونه نیست چنانچه اخیراً یك نویسنده آمریكایی در پی بروز اتفاق ناهنجاری در جامعه خود و مشاهده بی‌تفاوتی مردم در مقابل آن، كتابی درباره امر به معروف و نهی از منكر نوشته است كه در آن به این مسئله اشاره دارد كه امر به معروف نه در تورات آمده و نه در انجیل بلكه در قرآن كریم بارها سفارش شده است.
captcha