اعلام فراخوان اولین همایش علامه حلی در استان مرکزی
کد خبر: 3541905
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

اعلام فراخوان اولین همایش علامه حلی در استان مرکزی

گروه معارف: اولین همایش استانی علامه حلی ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران در استان مرکزی برگزار می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین همایش استانی علامه حلی ویژه طلاب حوزه علمیه استان مرکزی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی، در رابطه با نحوه برگزاری این همایش به خبرنگار ایکنا گفت: استان مرکزی در 8 دوره قبل همایش ملی اثر ارسال می کرد اما به دلیل اینکه آثار به حد نصاب 100 نمی‌رسید مجوز برگزاری همایش علامه حلی در استان را به دست نیاورده بود.
وی تصریح کرد: سال گذشته از حوزه علمیه برادران 182 اثر که بیش از نیمی از آنها کار تحقیقاتی بالای 80 صفحه، دو کتاب و نزدیک به 80 مقاله به حوزه علمیه قم ارساا کرد که همین موفقیت باعث شد تا امسال مجوز برگزاری اولین همایش علامه حلی در استان را دریافت کنیم.
حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: از حوزه علمیه خواهران نیز 130 اثر ارسال شد که بیش از 80 کار تحقیقاتی سطح دو بود، که در مجموع رقم قابل توجهی را برای استان رقم زد و با ارزیابی صورت گرفته در قم، از 16هزار اثر ارسالی از سراسر کشور، طلاب استان مرکزی توانستند امتیاز خوبی کسب کنند و 10 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
وی از ارائه آمار بیشترین تحقیقات خوب و کارشناسی توسط حوزه علمیه سفیران هدایت شازند و ساوه خبر داد و گفت: محور ارسال مقالات محدودیتی نداشت و پژوهشگران در هر زمینه‌ای از جمله تبلیغ، کتاب، مقاله، پایان‌نامه، بروشور، ساخت قبله‌نما، داروهای گیاهی و طب اسلامی، معماری اسلامی و هرآنچه که در حوزه علوم دینی، اسلامی و انسانی توانایی و استعداد قلم زنی داشتند می‌توانستند اثر ارائه دهند، حتی این محدودیت در اختراعات و اکتشافات نیز وجود نداشت و علاقه‌مندان در حوره هواشناسی نیز می‌توانستند مطالب خود را ارائه دهند.
دبیر استانی اولین همایش علامه حلی زمان ارسال آثار به جشنواره استانی علامه حلی را  تا 15 دی‌ماه 95 اعلام کرد و افزود: خواهران و برادران طلبه می‌توانند آثار خود را به سایت جشنواره ارسال نمایند.
وی بابیان این مطلب که پس از ارسال مقالات و برگزاری مرحله داوری از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره علامه حلی تقدیر می‌شود، اظهار کرد: آثار برگزیدگان استانی برای داوری به مرحله کشوری ارسال خواهند شد، طلاب در این عرصه دستشان باز است و می‌توانند مشکلات جامعه و حوزه را به تصویر کشیده و رفع کنند.
این مقام مسئول در پایان اعلام کرد: آیین اختتامیه مرحله استانی اولین همایش علامه حلی استان مرکزی در بهار 96 برگزار خواهد شد.
captcha