آغاز به کار پنجمین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم ویژه خواهران
کد خبر: 3541956
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

آغاز به کار پنجمین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم ویژه خواهران

گروه دانشگاه: معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از برگزاری پنجمین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم به مدت هشت هفته خبر داد.

زهرا نقی‌زاده، معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) عنوان کرد: پنجمین دوره طرح دانشجو معلم قرآن­ کریم از تاریخ ششم آبان ماه، با حضور 30 دانشجو از استان تهران  در دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری کار خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: این طرح ملی که در پنجمین دوره خود در استان تهران و در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری در حال برگزاری است به مدت 8 هفته و در روزهای پنج شنبه، با هدف مهارت‌افزایی، دانش افزایی و ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای آموزش و فرهنگ قرآنی کشور اجرا خواهد شد.‌

معاون سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: علاوه بر مهارت افزایی دانشجویان، اشتغال‌زایی از دیگر اهداف طرح دانشجو معلم قرآن کریم است، چرا که دانشجویان با ادامه فعالیت خود در امر آموزش قرآن در دانشگاه‌ها، حق ‌‌‌الزحمه دریافت میکنند و می‌توانند با شرکت در این طرح به روش تدریس در آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم مسلط شده و ایرادهای تجویدی خود را برطرف کنند و جهت تدریس در خوابگاه و دانشگاه و مساجد و ... آماده شوند.

نقی زاده گفت: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضای برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور و حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در سراسر کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در اساس‌نامه جهاد دانشگاهی بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید شده است، گفت: انجام این طرح ملی در راستای مأموریت‌های ابلاغی به جهاد دانشگاهی است و هماهنگی‌های لازم با شورای توسعه قرآنی انجام شده است و به لحاظ محتوایی و اجرایی توسط استادان قرآنی کشور نظیر استاد حاجی‌شریف، خواجوی، شریف، اخوان‌اقدم، موسوی‌بلده، پورزگری و رحیم خاکی حمایت می‌شود.

نقی زاده در پایان یادآور شد: اساتید این دوره خانم جلال پور استاد درس تجوید و خانم احمدی استاد روش تدریس هستند و خانم قربانی درس تدبر در قرآن را بر عهده دارند.

captcha