نشست علمی «عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3542428
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
15 آبان ماه؛

نشست علمی «عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی» برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: نشست علمی عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی، با همکاری انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم در روز 15 آبان 95 در این دبیرخانه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه دین‌پژوهان کشور در این نشست، دکتر علی الشیخ محقق و اندیشمند شیعی دیدگاه‌ها و نظرات اندیشوران مسیحی را در مورد سیدالشهدا(علیه السلام) و نهضت عاشورا ارائه خواهد کرد.
این نشست در ادامه سلسله نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی موسسه دین‌پژوهان کشور در محرم و صفر 95 برگزار می‌شود.
این نشست ساعت 19 شنبه 15 آبان ماه 95 (پنجم صفر ) در دبیرخانه دین‌پژوهان کشور واقع در قم- خیابان شهید فاطمی (دورشهر)- بین کوچه 21 و 23 پلاک 317  و با حضور پژوهشگران علوم اسلامی و منتقدین برگزار می‌شود.

دکتر الشیخ متولد بغداد که پیش از این مسیحی کاتولیک بوده‌اند در سال 1370 به دین مبین اسلام مشرف شد و در کتابی به نامه هبه السماء(هدیه آسمانی) زندگی نامه و دیدگاه‌های خود را به رشته تحریر در آورده است.
وی دانش‌آموخته مدرسه امام خمینی (ره) قم و دارالحکمه بغداد است و آثاری از جمله الصحیح فی انجیل المسیح و المسیحیه فی المیزان تالیف کرده است. وی پایان نامه خود را در موضوع حقیقت مسیح در اسلام و مسیحیت به انجام رسانده است.
captcha