کوششی مادرانه برای موفقیت در حفظ کل قرآن
کد خبر: 3542711
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

کوششی مادرانه برای موفقیت در حفظ کل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مریم جاسمی که در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم توانست رتبه عالی را به دست آورد، با وجود دو فرزند خردسال همچنان مسیر حفظ قرآن کریم را ادامه داده تا بتواند بر کل آیات الهی مسلط شده و به موفقیت دست یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مریم جاسمی بانوی حافظ قرآن کریم که تجربه شرکت در مسابقات قرآن را با خود به همراه دارد در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم توانست با شرکت در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم رتبه عالی را به دست آورد.

وی که دارای دو فرزند دختر خردسال است اما از تلاش در عرصه قرآنی دست برنداشته و تلاش می‌کند تا در رقابت‌های قرآنی رشته حفظ کل قرآن کریم به موفقیت دست یابد.

مریم جاسمی، دارنده رتبه عالی رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، اظهار کرد: از سال ۸۵ شروع به حفظ قرآن کرده و در سال ۹۰ حافظ کل شدم. از کودکی به حفظ قرآن کریم علاقه داشتم و با راه‌اندازی و تأسیس جامعه القرآن در آبادان حفظ قرآن کریم را آغاز کردم و خانم قوی‌فرد در شهرستان آبادان استاد حفظ قرآن من بوده است.

وی گفت: به دلیل آنکه فرزندانم کوچک هستند و نمی‌توانم در رشته حفظ کل قرآن در مسابقات شرکت کنم بنابراین رشته‌های دیگر حفظ را انتخاب کرده تا بتوانم با مرور محفوظات خود از این عرصه جدا نشده و آیات را به فراموشی نسپارم. با وجود بچه‌هایم که کوچک هستند فعالیت زیادی نمی‌توانم داشته باشم حتی برای مسابقات مجبور می‌شوم بچه‌ها را با خود ببرم. البته در روز برگزاری مسابقات فرزندم با من خیلی همکاری کرد و بی قراری نمی‌کرد.

جاسمی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ شرکت در مسابقات اوقاف را در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم آغاز کردم که به مرحله کشوری نیز راه یافته‌ام اما نتوانستم رتبه‌ای به دست بیاورم، ادامه داد: به منظور آمادگی برای شرکت در مسابقات از یک ماه قبل روزی دو جزء قرآن را مرور می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه سطح مسابقات تا حدودی نسبت به سال گذشته رشد داشت، گفت: مرحله اول و دوم مسابقات را به خوبی طی کردم اما در مرحله سوم به دلایل شخصی نتوانستم تسلط کافی بر مسابقه را داشته باشم. سؤال مسابقه آیه مشابه در جزء دیگر قرآن بود که من به اشتباه آیه دیگر را قرائت کردم. به همین دلیل ده نمره از امتیاز من کسر شد.

این حافظ قرآن کریم با بیان اینکه در حال حاضر حافظ کل قرآن کریم است، گفت: به دلیل آنکه می‌دانم در رشته حفظ کل تسلط کافی را ندارم در این رشته در مسابقات شرکت نمی‌کنم اما تصمیم دارم که خود را طی سال‌های آینده در این رشته ارتقا داده و رتبه برتر این مسابقات را به دست بیاورم.

مریم جاسمی 29 ساله متولد شهرستان شادگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته حسابداری است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۹:۱۱
0
0
باید از این دست اقدامات توسعه پیدا کند
captcha