تأثیر سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش اعتیاد بیشتر از نهادهای دولتی است
کد خبر: 3543564
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
زمانی‌قمی:

تأثیر سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش اعتیاد بیشتر از نهادهای دولتی است

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی تأکید کرد: مردم به سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای مرجع همچون معلمان، پزشکان و ... بیشتر از دستگاه‌های دولتی اعتماد دارند و همین اعتماد می‌تواند به‌عنوان عامل مؤثر در پیشگیری و رفع معضل اعتیاد در جامعه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی، استاندار مرکزی امروز، 15 آبان‌ماه در پنجمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی که در استانداری بررگزار شد گفت: وضعیت و آمار اعتیاد در سراسر کشور جالب نیست و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به تنهایی معضل اعتیاد را ریشه کن کنند.
وی ادامه داد: مشارکت هر چه بیشتر نهادها و سازمان‌ها، درریشه کن کردن معضل اعتیاد می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد زیرا این مؤسسات مردم نهاد هستند که می‌توانند به عنوان طبقه مرجع بیشترین تأثیر را روی مردم داشته و در جهت پیشگیری و ریشه کنی معضل اعتیاد اقدامات سازنده انجام دهد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: مردم به سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای مرجع همچون معلمان، پزشکان و... بیشتر از دستگاه‌های دولتی اعتماد دارند و همین اعتماد می‌تواند به عنوان عامل مؤثر در پیشگیری و رفع معضل اعتیاد در جامعه عمل کند.
زمانی‌قمی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید با نهادهای مرجع جامعه تعامل بیشتری نسبت به گذشته برای رفع معضل اعتیاد داشته باشند گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی متأسفانه تاکنون تعامل خوبی از سوی دستگاه‌ها با نهادهای مؤثر اجتماعی صورت نگرفته است.
به گزارش ایکنا، نبی‌الله شاه‌محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برنامه‌های متعددی برای رفع معضل اعتیاد در استان انجام شده است که می‌توان به برنامه کاهش نرخ اعتیاد به میزان 25 درصد اشاره کرد.
وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، انجام پژوهش‌های کاربردی به‌روز در حوزه اعتیاد و مواد مخدر و ...بخشی از برنامه این ستاد است.
شاه‌محمدی در پایان بیان کرد: تاکنون بیش از 4000 میلیون ریال با کمک علوم پزشکی، بهزیستی و تبلیغات اسلامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در 6 ماه نخست سال هزینه شده است.
captcha