حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های هفته پژوهش راهی برای تربیت پژوهشگران جوان
کد خبر: 3543642
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های هفته پژوهش راهی برای تربیت پژوهشگران جوان

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با توجه به اهمیت تربیت پژوهشگران جوان، لازم است دانش‌آموزان در برنامه‌های هفته پژوهش حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان امروز، 15 آبان ماه در دومین جلسه ستاد استانی هفته پژوهش، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش در استان تأکید و اظهار کرد: برنامه‌ها باید در راستای پایدار کردن پژوهش در دستگاه‌های دولتی باشد.

وی افزود: باید برنامه‌های هفته پژوهش باعث حساس‌سازی و پژوهش محور کردن دستگاه‌ها شود.

فیروزی با اشاره به اینکه کمیته دانش‌آموزی از ۲ سال قبل به ستاد پژوهش افزوده شده است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت تربیت پژوهشگران جوان، لازم است، دانش‌آموزان در برنامه‌های هفته پژوهش حضور داشته باشند.

معاون استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت بومی بودن پژوهش‌های انجام شده در استان، اعلام کرد: یکی از دغدغه‌های ما عدم استفاده عملی از پژوهش‌هاست که برای رفع این مشکل لازم است عنوان و چکیده پژوهش‌ها به همراه نام پژوهشگر در دسترس ادارات و دستگاه‌های استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در برپایی نمایشگاه فن بازار علاوه بر برنامه‌ریزی سخت افزاری باید از لحاظ نرم افزاری هم دقت لازم صورت گیرد.

فیروزی در پایان ضمن اعلام خرسندی از جدیت و تلاش اعضای ستاد استانی هفته پژوهش، ابراز امیدواری کرد هفته پژوهش به نهادینه کردن پژوهش و پژوهش محور کردن فعالیت‌های ادارات کمک کند.

لازم به ذکر است؛ ۱۴ لغایت ۱۸ آذرماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.

captcha