برگزاری همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای» در مکتب علامه طباطبایی
کد خبر: 3543969
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

برگزاری همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای» در مکتب علامه طباطبایی

گروه معارف: همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی» در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رحیم شاهدی، مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند، روز یک‌شنبه 16 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی» در این دانشگاه خبر داد و گفت: این همایش 19 و20  آبان‌ماه جاری در تالار مصلی امام خمینی(ره) تبریز  و دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه بخش علمی همایش در دانشگاه صنعتی سهند و با تقدیر و ارائه مقالات برتر انجام می‌شود، گفت مرکز مطالعات و پژوهش‌های دانشگاه صنعتی سهند تبریز در راستای الگوبرداری از سیره علمی و عملی مرحوم علامه طباطبایی در حوزه اخلاق و کاربست آن در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، شاگردپروری، آزاد اندیشی، و نیز استنباط و استخراج مطالب مربوط به اخلاق علم و فناوری، اقدام به بزرگزاری این همایش کرده است.

حجت الاسلام شاهدی بیان کرد: در تاریخ  انقلاب اسلامی ایران 10 شهید برجسته این نظام و 15 مرجع عالیقدر جهان اسلام تربیت یافته علامه طباطبایی هستند و ایشان به لحاظ تربیت این شاگردان و اثر گرانقدر خود که تفسیر المیزان است، شهرت و آوازه بلندی دارند.

دبیر همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای» در مکتب علامه طباطبایی اضافه کرد: اخلاق علم، موضوعاتی را دنبال می‌کند که به علوم تجربی مربوط است و اخلاق حرفه‌ای ابعاد مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه این همایش به همت مرکز مطالعات و پژوهش‌های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری 42 دانشگاه و مراکز حوزوی کشور در تبریز برگزار می‌شود، گفت: در زمان مقرر، 102 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این بین، 40 مقاله به دلیل رعایت نکردن قوانین کپی و غیر مرتبط بودن رد شد.

حجت الاسلام شاهدی اضافه کرد: در طول برگزاری همایش، 27 مقاله علمی و پژوهشی و 18 مقاله علمی و ترویجی به صورت سخنرانی ارائه و 17 مقاله علمی و تخصصی به صورت پوستر ارائه می‌شود.

captcha