وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد
کد خبر: 3544236
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
غرفه ایکنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات/

وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز چهارم بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، میزبان شخصیت‌های مختلفی از جمله سه وزیر و همچنین رئیس جهاد دانشگاهی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روز چهارم نمایشگاه مطبوعات برای غرفه ایکنا، پرکارتر از روزهای قبل بود و شاهد حضور شخصیت‌ها و مسئولانی از طیف‌ها و مسئولیت‎های مختلف بود.
سردار جعفری، رئیس بسیج مساجد کشور، اولین مهمان غرفه ایکنا در روز جای بود. وی بر همکاری با این خبرگزاری در جهت اشاعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه تأکید کرد. جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما نیز لزوم توجه بیشتر به سینمای دینی را مورد تأکید قرار داد.
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، دو تن از استاندارانی بودند که امروز به غرفه ایکنا سر زدند.
برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مشهد مقدس، محور مباحث رشیدیان و نقش رسانه در تقریب مذاهب اسلامی، محور سخنان هاشمی بود.

وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد
حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی که همزمان با چهارمین روز از نمایشگاه مطبوعات، برای بازدید حضور پیدا کرده بود، ضمن بازدید از رسانه‌های جهاد دانشگاهی، در غرفه ایکنا حضور پیدا کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی در این بازدید، گفت‌وگویی با خبرنگار ایکنا داشت که در بخشی از آن بر این نکته تأکید کرد که کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی در دستور کار این نهاد انقلابی قرار دارد.
وی همچنین تأکید کرد: کلیه برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، ‌پژوهشی و فرهنگی براساس تفکر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم شده است.
طیبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اشاره‌ای هم به ۴ رسانه جهاد دانشگاهی داشت و هدف اصلی این رسانه‌ها را ترویج و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد.
آینده داعش، مخصوصا در عراق و سوریه، محور سخنان دو کارشناس مسائل سیاسی یعنی، پیروز مجتهدزاده و مهدی مطهرنیا بود.

وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد
سه تن از اعضای کابینه یازدهم یعنی علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز مهمان غرفه ایکنا در نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات بودند.
دریادار حبیب سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز عملکرد قرآنی نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد.
تعدادی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی نیز همزمان با چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات، دیدگاه‌های خود را با خبرنگاران ما در میان گذاشتند.
وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد
بیژن نوباوه، به بحث درباره اخلاق در رسانه پرداخت. معصومه آقاپور علیشاهی، توضیحاتی درباره نامه اعضای دو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس به وزیر اقتصاد درباره وام قرض‌الحسنه ازدواج ارائه داد، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس، به بحث درباره نقش رسانه‌ها در کاهش تنش‌های منطقه‌ای پرداخت و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی اکبر کریمی، نماینده اراک و عضو کمیسیون اقتصادی، مباحثی را درباره طرح مجلس برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا مطرح کردند.
وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد
پرویز فتاح، وزیر سابق نیرو و رئیس کنونی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز که در بین خبرنگاران این خبرگزاری حاضر شده بود، گفت: خبرگزاری ایکنا، مطابق با آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند چون در حال انتقال پیام قرآن به جهانیان است.
علیرضا زالی، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور نیز به بحث درباره اقدامات این سازمان در راستای توسعه فرهنگ قرآن و سلامت پرداخت.
اخلاق در قرآن و برنامه‌های قرآنی، موضوع سخنان اکبر خاکساری هرندی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم بود. حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی واعظ جوادی، مدیر مؤسسه اسرا نیز درباره سیاست‌های ابلاغی رهبری درباره خانواده، مطالبی را بیان کرد.

وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا/ سرکشی طیبی به رسانه‎های جهاد
عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، علیرضا محجوب، نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر، قاسم جعفری، نماینده سابق مجلس، محمدرضا پوینده، مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای اسلامی تاریخی و فرهنگی، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و عباس محبوب، بازیگر سینما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی، علی فرامرزی، نقاش، امین‌الله رشیدی، خواننده، آقا محمدی، مدیرعامل راه آهن سراسری، جمعی از علمای اهل تسنن، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهردار منطقه 16، خادم‌القرآن استاد عباس سلیمی، سیدحسین موسوی بلده، قاری قرآن، علی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، محسن بندپی، رئس کل سازمان بهزیستی، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات بودند.
یادآور می‌شود بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، طی روزهای چهاردهم تا بیست و یکم آبان‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است و غرفه ایکنا در طبقه همکف، شماره ۳۰۷ برقرار است.

captcha