کتاب «زبان قرآن» به روسی منتشر شد
کد خبر: 3544436
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

کتاب «زبان قرآن» به روسی منتشر شد

گروه بین‌الملل: بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با همکاری انتشارات صدرا کتاب «زبان قرآن» را به زبان روسی در مسکو چاپ و منتشر کرد.

«زبان قرآن» به روسی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از روسیه، بنیاد مطالعات اسلامی مسکو و انتشارات صدرا پس از چاپ و انتشار بیش از پنجاه اثر قرآنی و آثار ارزشمندی همچون دوره «کامل تفسیر قرآن به زبان روسی» و «ترجمه مفهومی قرآن» که با استقبال بی‌نظیر مخاطبین روس‌زبان مواجه شد؛ اقدام به ترجمه و نشر کتاب «درآمدی به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زبان قرآن» اثر ابوالفضل خوش‌منش(نویسنده و پژوهشگر کشورمان) با عنوان «زبان قرآن» به روسی کرد.
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «پایه تمدن و فرهنگ زبان است و زبان متعالی همان چیزی است که خداوند ارزانی امت اسلامی داشته است و با وجود کوشش مسلمانان پیرامون قرآن کریم این کتاب هنوز ناگفته‌های بی‌شماری دارد».
بنا بر این گزارش، ترجمه و نشر آثار قرآنی به زبان روسی ضمن انتقال مفاهیم و فرهنگ این کتاب آسمانی به نیازهای روزافزون مخاطبین روس‌زبان پاسخ داده و آنان را با کتاب مقدس مسلمانان آشنا خواهد کرد.
«اسماعیل گیبادولین»، مترجم این اثر و «الکساندر نیکیفوروف» ناظر علمی آن است.
بنیاد مطالعات اسلامی همچنین در آینده قصد دارد، ترجمه روسی «حول القرآن» آیت‌الله تسخیری و «درس‌هایی از قرآن» غلامعلی حداد عادل را نیز چاپ و منتشر کند.
captcha