قضاوت 34 داور بین‌المللی و کشوری در جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3544550
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

قضاوت 34 داور بین‌المللی و کشوری در جشنواره ملی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات: سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در حالی از روز پنج‌شنبه، 20 آبان‌ماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود که در این دوره از مسابقات 34 داور بین‌المللی و کشوری در دو بخش بانوان و آقایان به امر قضاوت رقابت‌ها مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در حالی از فردا، 20 آبان‌ماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود که اسامی داوران این دوره از مسابقات اعلام شده است.
بر اساس این گزارش در این دوره از مسابقات مجموعاً 34 داور بین‌المللی و کشوری در دو بخش بانوان و آقایان به امر قضاوت این مسابقات مشغول هستند.
در رشته قرائت تحقیق و ترتیل محمدرضا ستوده‌نیا، در بخش تجوید، غلامرضا شاه‌میوه در بخش لحن، سیدحمید هروی در بخش صوت، سیدجواد سادات‌فاطمی در بخش وقف و ابتدا، حسن ربیعیان و سیدمجتبی سادات‌فاطمی به‌عنوان اساتید راهنما در هیئت داوران حضور دارند.
همچنین در رشته حفظ قرآن کریم نیز مهدی حسنی، در بخش حسن حفظ، مهدی قره شیخ‌لو در بخش تجوید، حمید شاکرنژاد در بخش لحن، علی‌اکبر ملک‌شاهی در بخش صوت، حسن حکیم‌باشی در بخش وقف و ابتدا و جواد رضایی و رضا جاویدی به‌عنوان استاد راهنما حضور دارند.
در بخش تواشیح، اذان و دعاخوانی نیز مهدی دغاغله، ناصر دغاغله، محمدحسین سعیدیان، جواد پناهی و حسینعلی شریف به داوری مسابقات می‌پردازند. در رشته آئین سخنوری نیز حاتم زندی، مهدی ستودیان و فرید مؤمن‌زاده به‌عنوان داوران این دوره از مسابقات معرفی شده‌اند.
در بخش بانوان نیز در رشته قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم به ترتیب در بخش‌های تجوید، لحن، صوت و وقف و ابتدا معصومه عباس نظری، راضیه جمالی، نجات صحاف و نسرین نافذ‌کلام داور این مسابقات هستند. همچنین در این بخش راحله اسکندری و منیره افکاری به‌عنوان اساتید راهنما در این بخش معرفی شده اند.
در رشته حفظ قرآن کریم نیز به ترتیب خانم‌ها زهرا صریحی‌نژاد، زهره صالحی، ناهید سلطانی، فرشته نافذکلام و مریم خطیب در بخش‌های حسن حفظ، تجوید، لحن، صوت و وقف و ابتدا، رقابت‌های این دوره را قضاوت می‌کنند. زهرا افخمی و زهیدا رشیدی نیز اساتید راهنمای این بخش هستند. در بخش آئین سخنوری نیز داوران بخش بانوان همان داوران بخش آقایان هستند.
یادآور می‌شود، سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از روز پنج‌شنبه، 20 آبان‌ماه در مشهد مقدس آغاز و تا روز 22 همین ماه ادامه دارد. میزبان این دوره از مسابقات دانشگاه فرهنگیان است.
بخش حضوری این دوره از مسابقات شامل رشته‌های حفظ موضوعی قرآن کریم، مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، احکام، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با سیره معصومین(ع) است که به صورت کتبی انجام می‌شود. بخش شفاهی نیز شامل رشته‌های تواشیح، حفظ 10 جزء قرآن کریم، آئین سخنوری، حفظ کل قرآن کریم، حفظ پنج جزء قرآن کریم، دعاخوانی، قرائت ترتیل، حفظ بیست جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق و اذان است.
captcha