توجه به اقامه نماز از مأموریت‌های جمهوری اسلامی بوده است
کد خبر: 3544560
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
رزم‌حسینی:

توجه به اقامه نماز از مأموریت‌های جمهوری اسلامی بوده است

گروه اجتماعی: استاندار کرمان گفت: توجه به اقامه نماز یکی از مأموریت‌های جمهوری اسلامی بوده و در این راستا اقداماتی در زمینه احداث نمازخانه‌ها و مساجد انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان دیروز سه‌شنبه، 18 آبان در چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: اجلاس‌های نماز برگزار می‌شوند تا اقامه نماز را در استان کرمان پایدارتر و فراگیرتر کنیم و ترویج دهیم.
وی افزود: توجه به اقامه نماز یکی از مأموریت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راستا اقداماتی در زمینه احداث نمازخانه‌ها و مساجد انجام شده است.
استاندار کرمان بیان کرد: شمار مصلاها و نمازخانه‌ها در استان کرمان در حال افزایش است و جوانان نمازخوان را در مدارس و دانشگاه‌ها داریم.
رزم‌حسینی افزود: آثار نماز را در جامعه، دفاع مقدس و خانواده‌های نمازخوان مشاهده کرده‌ایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از فحشا مهمترین رسالت نماز است.
وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در چهار زمینه اعتیاد، طلاق، فحشا و فقر و محرومیت مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
استاندار کرمان تصریح کرد: در سال گذشته با اقدامات خوبی که در استان کرمان انجام شد، بحث پیشگیری از سوء‌مصرف موادمخدر مورد توجه قرار گرفت و رتبه کرمان از نظر شیوع مصرف موادمخدر چهار رتبه پایین‌تر آمده که نشان‌دهنده بهبود وضعیت است.
رزم‌حسینی اظهارکرد: آمار طلاق نگران‌کننده است و می‌توان از وضعیت نامطلوب معیشت مردم، مسائل فرهنگی و عدم ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج به عنوان دلایل اصلی طلاق نام برد و استان کرمان در بخش طلاق وضعیت بدی نسبت به بقیه استان‌ها ندارد.
استاندار کرمان ادامه داد: اگر فقر و محرومیت را از جامعه بزداییم به طور حتم نمازخانه‌ها رونق می‌یابد و شاهد آثار نماز هستیم.
وی تصریح کرد: شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه شورایعالی اجتماعی کشور قرار گرفته است.
رزم‌حسینی گفت: الگوی قلعه‌گنج نشان داد، اگر توسعه و پیشرفت را به مؤسسات غیردولتی واگذار کنیم و تقویت بنیه مالی و فرهنگی خانواده‌ها را از آنها بخواهیم، موفق می‌شویم.
وی از تقسیم استان کرمان به مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورد و یادآور شد: 12 موسسه مالی استان کرمان با ماموریت مردمی کردن اقتصاد مقاومتی در مناطق هشت‌گانه اقتصادی حضور دارند.
استاندار کرمان اظهارکرد: آمار نشان می‌دهد که اقدامات تبلیغی و فرهنگی ما بعد از انقلاب اسلامی خوب بوده است و تعداد طلاب، دانشجویان، دانشگاه‌ها و مدارس امروز ما نسبت به قبل از انقلاب بسیار بالاست، اما سرعت آسیب‌های اجتماعی نسبت به اقدامات ما بالاتر است و همیشه در این زمینه عقب‌افتادگی داریم.
رزم‌حسینی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی را باید با همکاری و همدلی همگان و با همکاری جوانان و اطلاع‌رسانی به آنها برطرف کنیم.
وی ادامه داد: حرکت پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و امیدواریم علمای دین، معلمان و استادان دانشگاه الگوهای مناسبی برای شاگردان خود باشند.
استاندار کرمان تأکید کرد: مردم نشان داده‌اند که دین‌دار هستند و این جلسات برای یادآوری مسئولیت‌های ما برگزار می‌شود.
captcha