نشست دانشجویی فلسفه نماز در دانشگاه آزاد آشتیان برگزار شد
کد خبر: 3544836
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

نشست دانشجویی فلسفه نماز در دانشگاه آزاد آشتیان برگزار شد

گروه معارف: نشست دانشجویی«فلسفه نماز به همراه پرسش و پاسخ» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان با هدف بررسی آیات قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) در وجوب و آثار نماز و پاسخگویی به سؤالات رایج در باب سهل‌انگاری در اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نشست دانشجویی«فلسفه نماز به همراه پرسش و پاسخ» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان، به همت ستاد اقامه نماز معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه و با حضور حجت‌الاسلام احمد موحدی استاد مدعو از جامعة‌المصطفی، عصر سه‌شنبه، 18 آبان‌ماه برگزار شد.
بررسی پیشینه نماز در ادیان ابراهیمی، نگاه تاریخی به فریضه نماز، جامعیت و شمولیت آیات قرآن درباره وجوب نماز از جمله مباحث این نشست دانشجویی بود، همچنین احکام نماز با توجه به روایات و سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) تشریح شد. ارائه آیات قرآن درباره اوقات نماز و منظور آیات از واژه نماز با توجه به تفاسیر مسلمانان مورد بررسی قرار گرفت.
تأکید بر آثار نماز در زندگی فردی و اجتماعی و آثار سهل انگاری در این فریضه، جایگاه امام صادق(ع) در تببین احکام اسلامی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام موحدی در این نشست به جهان شمول بودن احکام اسلامی و نیاز انسان مدرن به عبودیت در تمام برهه‌های تاریخی، علم و مصلحت الهی در باب وجوب احکام به ویژه نماز را تشریح کرد، در پایان این نشست دانشجویان سؤالات خود را درباره نماز و به ویژه برخی دیدگاه‌های تسامحی درباره وجوب نماز پرسیدند و پاسخ گرفتند.

captcha