انفجار در کربلا نبود/ هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است
کد خبر: 3545844
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
رئیس ستاد اربعین:

انفجار در کربلا نبود/ هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است

گروه بین‌الملل: حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد اربعین، اعلام کرد: انفجار امروز عراق در شهر کربلا نبوده و هیچ زائر ایرانی در این حادثه آسیب ندیده است.

انفجار در کربلا نبود/ هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس.تی.وی، ذوالفقاری، رئیس ستاد اربعین افزود: انفجاری که در عراق رخ داده در 80 کیلومتری کربلا بوده و در شهر کربلا رخ نداده است.
ذوالفقاری گفت: این انفجار در منطقۀ عین‌التمر در شمال غرب کربلا در یک منزل مسکونی بوده و در مسیر زائرین نبوده است.
دوشنبه، 24 آبان وقوع یک انفجار انتحاری در منطقۀ عین‌التمر در غرب کربلا 9 کشته برجای گذاشت. 
در این انفجار 6 تن نیز مجروح شدند. بنا بر گزارش‌ها، 6 عامل انتحاری قصد انفجار در این منطقه را داشتند که نیروهای امنیتی 5 تروریست انتحاری را قبل از اقدام از به هلاکت رساندند.
اما یکی از تروریست‌ها خود را در یک منزل مسکونی منفجر کرد.
سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق، در گفت‌وگو با السومریه نیوز گفت: شش عامل انتحاری که کمربندهای انفجاری داشتند به محلۀ الجهاد در ناحیۀ عین‌التمر در غرب کربلا راه یافتند و نیروهای امنیتی پس از درگیری با این افراد موفق به هلاکت 5 تن از آنان شدند.
معن افزود: نفر ششم پس از محاصره توسط نیروهای امنیتی ناچار شد به یک خانه پناه ببرد و آنجا خود را منفجر کند. این انفجار منجر به کشته‌شدن 6 نفر و زخمی شدن 6 تن دیگر شد.
 یکی از اعضای شورای استان کربلا نیز دوشنبه خبر از کشته شدن 9 تن پس از ورود 6 انتحاری به ناحیه عین‌التمر داد. این در حالی است که نصیف الخطابی، رئیس شورای استانداری کربلا، اعلام کرد پس از اعزام نیروهای امنیتی به این استان، وضعیت ناحیۀ عین‌التمر تحت کنترل قرار گرفت.
مسئولان امنیتی در استان کربلا طرح ویژه‌ای را برای تأمین امنیت در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی اجرا می‌کنند.
در آستانۀ اربعین حسینی تعداد زیادی از زائران از کشورهای اسلامی راهی کربلا می‌شوند.
captcha