نشست روشنگری و تبیین آموزه‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار شد
کد خبر: 3545885
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

نشست روشنگری و تبیین آموزه‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: نشست روشنگری و تبیین آموزه‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در مدارس راهنمایی شهر گهرو برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سید حسن چراغی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کیار با حضور در مدرسه راهنمایی آزادی شهر گهرو با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی،در بین دانش آموزان اظهار کرد: برای محقق شدن شعار سال باید به چند نکته توجه داشته باشیم، نخست اینکه مقام معظم رهبری وقتی سالی را با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری می‌کنند یعنی خلأ و کمبودی در این زمینه در جامعه احساس کرده‌اند بنابراین تمامی آحاد جامعه باید بسیج شده و برای رفع آن تلاش کنند.
وی با بیان اینکه ریشه اقتصاد مقاومتی در اصلاح امور فرهنگی است، گفت: مگر می‌شود فرهنگ جامعه مملو از دروغ باشد و انتظار داشته باشیم که اقتصاد اصلاح شود. در جامعه اول باید صداقت وجود داشته باشد و یاد بگیریم که منافع جمعی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.
چراغی با اشاره به اینکه باید سیاست‌گذاری‌ها و قوانین به‌عنوان یکی از نکات اصلی زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گیرد، افزود: قوانینی که مجلس تصویب می‌کند باید به گونه‌ای باشد که از مصرف‌گرایی و وابستگی به کالاهای خارجی جلوگیری کند.
این مسئول فرهنگی،‌ قناعت،‌ پرهیز از اسراف، اهمیت کار و تلاش و دستور به آن‌ را از آموزه‌های دینی در حوزه اقتصادی برشمرد و گفت: عمل به دستورات دینی به حق، بهترین راهگشا در اقتصاد مقاومتی است.

امین حیدری
captcha